Poslanec David Kafka:
Vážený pane ministře, dobré odpoledne. V dnešní době je možno provádět úhradu často i drobných částek bezhotovostně pomocí platebních karet. Je to možné u každé benzinové pumpy, u kdejakého místního obchodníka nebo v restauraci, ale na poště nikoliv. Pokud tento problém dokáže zvládnout maličká soukromá firma, snad by jej mohla zvládnout i košatá a zisková Česká pošta, která je navíc plná kvalifikovaných pracovníků. Kromě možnosti používat elektronický platební prostředek bych byl ještě rád, kdyby mi Česká pošta umožnila převádět peníze, které mně k ní došly na účet, který jí sdělím, a to univerzálně, aniž bych musel být klientem Poštovní spořitelny, jak mně kdesi radili.
Chci vám tedy, jako hlavnímu poštovnímu nadřízenému, položit tři prosté otázky. Pracuje Česká pošta na omezení bezhotovostního styku? A jestliže ano, v jakém stavu jsou tyto práce, jaký je časový harmonogram realizace. Za třetí. Kdy bude možno na České poště provádět úhrady platební kartou a kdy bude pošta umět převést běžnou hladkou platbu. Obecně je známo, že hotovostní operace jsou velmi nákladné a jejich omezování vede k velmi rychlým úsporám. Navíc komputerizace pošt už je hodně daleko, takže přidání další funkcionality už není problémem základním, ale rozšiřováním už existujícího systému. Já vám děkuji.
Ministr vnitra vlády ČR Martin Pecina:
Děkuji, pane předsedající. Vážený pane poslanče, platba platební kartou na pobočkách České pošty je věc, která mě skutečně také velmi trápí, tak jako vás, stejně jako ostatní operace. Já jsem se s novým vedením České pošty na toto téma bavil.
Já se omlouvám, protože téma té interpelace nebylo tak upřesněno, abych měl u sebe přesná čísla. Já vám samozřejmě podrobný popis situace ve vývoji tohoto projektu podám v zákonné lhůtě písemně.
V tomto okamžiku jsem schopen říci, že na obou problémech, o kterých jste hovořil, to znamená jak na problému bezhotovostního styku na poště, tak na problematice platbou platebními kartami, se pracuje. Projekt je ve stadiu počínající realizace. Já jsem přesvědčen, že na konci letošního roku budeme schopni tento projekt začít implementovat, nicméně v tomto okamžiku se neodvážím vám říci přesný harmonogram, přesná čísla. To vám dodám písemně, jak už jsem sdělil. Ujišťuji vás, že to je věc, která byla jednou z prvních, na kterou jsme se s novou paní ředitelkou dívali. Koneckonců, už i předchozí ředitel na tom začal pracovat. Je to věc, která námi bude do budoucna výrazně akcentována a věřím, že přispěje k rozšíření služeb občanům na České poště.
S kritikou, o které jste hovořil, souhlasím. Souhlasím s tím, že když je možné platit prostřednictvím terminálu v každé malé prodejně už dnes, že na pobočkách České pošty by to mělo být také. Je třeba si uvědomit, že pro tak velké těleso, jako je Česká pošta, jde samozřejmě o významnou investici, o významný logistický prvek, ale věřím, že ten projekt budeme schopni v co nejkratší době uvést do provozu. Děkuji.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PSP ČR