Poslankyně Černochová: Islámské právo je zvrácené. Zabraňme islamizaci, nebo tu uvidíme hořící ulice a zapálené kostely. Paříž se může opakovat i u nás

28.01.2015 18:32 | Zprávy

ROZHOVOR Místopředsedkyně poslaneckého klubu ODS a starostka Prahy 2 Jana Černochová varuje před islamizací Evropy. Bezpečnostní orgány by měly sledovat mešity, zda se v nich nehlásá nenávist k nevěřícím. Propagace džihádu a islámského práva šaría by měla být zakázána a stíhána. Multikulturalismus selhal a my bychom se měli poučit, aby u nás nehořely ulice a neprobíhaly teroristické útoky. Vůči imigraci bychom měli být obezřetní. Multikulturalismus selhal. Podporou imigrace si levicové a multikulturalistické strany „dovážely“ své voliče.

Poslankyně Černochová: Islámské právo je zvrácené. Zabraňme islamizaci, nebo tu uvidíme hořící ulice a zapálené kostely. Paříž se může opakovat i u nás
Foto: Hans Štembera
Popisek: Poslankyně Jana Černochová ve sněmovně

Co si myslíte o islámu jako náboženství? Není nebezpečí v něm samotném?

Záleží, zda se bavíme o náboženském islámu, kdy muslimové pouze uctívají svého boha, nebo se na to podíváme dalším pohledem, který souvisí s dalšími aspekty islámského náboženství, jež jsou asi v některých ohledech od islámského náboženství neoddělitelné, a těmi jsou právo šaría a džihád. Právo šaría a džihád jsou věci, které by žádná demokratická společnost, jež hájí svobody a ústavní pořádek, neměla dovolit. Bohužel vidíme, že v některých zemích Evropy kolem nás se tyto neblahé principy začínají uplatňovat. Česká republika by se měla jasně vymezit proti prolínání islámského náboženství do našeho práva a ústavních zvyklostí a občanských svobod.

Co vidíte negativního na právu šaría?

V právu šaría vidíme negativní aspekty rodinného práva, vztahů mužů a žen, kdy žena je postavena na úroveň méněcenné bytosti, kdy u soudu výpověď jedné ženy nemá stejnou váhu jako výpověď jednoho muže. Nemluvě o fyzických trestech typu kamenování. Žena v rodině, kde je ortodoxně vyznáván islám, musí spoustu věcí vytrpět od svého dětství. Vezme si muže, kterého jí někdo vybral. Známe příběhy vražd ze cti. Je to uzavřená izolující se komunita. Stačí, když si patnáctiletá holka z této komunity dá pusu s nějakým klukem na ulici a pak následuje velmi přísný trest pro tu slečnu i pro tu rodinu.

Není problém, že představitelé českých muslimů Abbás, Sáňka, předseda Ústředí muslimských obcí Alrawi odsoudili teroristické útoky v Paříži, ale právo šaría propagují, vydávají i publikace na jeho podporu, a pan Abbás explicitně hájil kamenování? Víme, že v českých mešitách muslimští duchovní kázali nenávist vůči židům či nevěřícím. Neměly by se naše bezpečnostní složky soustředit na mešity a kontrolovat, jestli se v mešitách nehlásá nenávist vůči lidem jiného vyznání a zda se nepublikují texty propagující principy, které popírají naše občanské svobody?

Stoprocentně ano. Bezpečnostní složky by to sledovat měly. Proto nemám problém podpořit navýšení rozpočtu zpravodajským službám. Když dáme těmto službám větší finance i větší pravomoci, tak musí být o to větší jejich kontrola.

Aby to nebyla jen záminka pro větší špehování řádných občanů...

Přesně tak. Abychom zde nedali vzniknout nějaké novodobé Státní bezpečnosti s absolutními právy, byť by byla o něco civilizovanější. Tam povedeme diskuzi o kontrole, kterou by se měli zabývat odborníci i členové zákonodárného sboru. Ohledně boje proti šíření nenávisti stačí, když příslušné orgány budou radikálně uplatňovat to, co již dnes je v trestním zákoníku. Tyto věci umíme trestat ve spojitosti s nacismem, s rasovou nenávistí. Ale doteď se to policie nenaučila ve spojení s komunismem, třídní nenávistí, což jsme viděli u paní Semelové. Takže asi bude chvilinku trvat, než se to policie naučí u nenávisti džihádistické, náboženské nenávisti. Ale nemyslím si, že to vyřešíme smrští zákonů.

Ano?

Zákony zde jsou, jen je nutné a musí být celospolečenská vůle je uplatňovat. Pamatujeme si, že v muslimských modlitebnách na Václavském náměstí a na Černém Mostě došlo k zásahu Policie ČR proti vydavatelům nenávistné knihy Základy tauhídu, kterou vydalo Ústředí muslimských obcí v roce 2012 a kdy byl obviněn vydavatel Sáňka. Ta debata byla velmi živá. Zkoumalo se, zda ten zákrok policie byl adekvátní. Neřešila se podstata toho, co se tam našlo. Na jednu stranu mohlo být na hraně, že to bylo ve chvíli, kdy tam probíhala modlitba, na druhou stranu to bylo právě proto, že tím pádem očekávali, že v tu chvíli nikdo nesáhne po zbrani. Nevím. Nějaký důvod k tomu byl.

Každopádně jsme si zde ještě úplně ve veřejné debatě nevyříkali, zda ten ideál multikulturalismu a ideál soužití různých národů, náboženství a kultur je realizovatelný. A kam až jsme ochotni poskytnout svobodu přistěhovalcům, abychom o svou svobodu nepřišli my. Já říkám, ať si klidně doma mezi přáteli vykonává muslim jakékoli náboženské obřady, ale Česká republika by se měla jasně postavit tomu, aby se právní řád přizpůsoboval právu, které je naprosto nesvobodné a zvrácené a není rozhodně moudré, ačkoli to pan Abbás říká. Mluvím o právu šaría.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Lukáš Petřík

Kdo řídí Prahu?

Podle všeho byste měl vy, ale přijde vy, že je to spíš Hřib. Myslíte, že tu kumulaci funkcí zvládáte? Proč jste chtěl být primátor, když o vás není vůbec slyšet, za to o Hřibovi až moc? A stojíte za ním, co se týká toho, jak si jako náměstek pro dopravu vede? Vždyť je to jen chaos nebo nějaký skandá...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Zuska: Ďábel zůstal, covid byl jen první převlek. Má vlast je ničena

12:16 Petr Zuska: Ďábel zůstal, covid byl jen první převlek. Má vlast je ničena

Premiéra inscenace PRO MOU VLAST v Divadle na Vinohradech, ale také nynější společenská situace a to…