Žluté vlaky bojují za férové podnikání

24.05.2010 10:33 | Zprávy

Bude to jako splnění snu cestujícího. Čistý vlak s klimatizací. S čistým a prostorným záchodem, automatem na kávu. Usměvaví průvodčí, kteří jsou zároveň i stevardy a nabízejí vodu či drobné občerstvení. Počítačová wi-fi síť k připojení zdarma. Kdepak, to není vize budoucnosti, nebo obrázek z železničně vyspělé ciziny.

Žluté vlaky bojují za férové podnikání

Takové zážitky čekají skutečně české cestující na české trati. Ale jen na dva týdny. Firma Student Agency, která vede už řadu měsíců marný boj o prolomení nechuti krajů vpustit na tratě České dráze konkurenci, se rozhodla od soboty 22. května cestující veřejnosti na trati mezi Skalicí nad Svitavou na Blanensku a Šakvicemi na Břeclavsku ukázat, jak může být cestování příjemné. Akce, při které společnost pro regionální příměstskou dopravu RegioJet bude prezentovat moderní způsob cestování, potrvá do 4. června. „Smyslem kampaně je upozornit na neférové a nestandardní jednání kraje, kterým byli všichni zájemci kromě jednoho - Českých drah, o provozování drážní dopravy vyloučeni z trhu, vysvětluje kampaň majitel Student Agency Radim Jančura.

Jančurova nabídka by kraji ušetřila 180 miliónů

Nabídka RegioJetu garantovala kompletní nasazení moderních elektrických jednotek na linkách zadaných v soutěži od prosince 2012 za cenu 98,10 Kč za kilometr. To představuje podle Jančury z krajského rozpočtu úsporu zhruba 180 milionů korun. „Druhá část nabídky obsahovala zcela nový koncept řešení příměstské dopravy, kdy RegioJet navrhl provozovat linky do terminálů IDS v uzlech Hustopeče, Židlochovice, Boskovice a Nedvědice bez přestupu za použití hybridních elektrických jednotek, tedy souprav, které běžně jezdí na elektřinu, ale jsou schopny dojezdu i na tratích, kde troleje nejsou. Cestující by tudíž do řady míst nemuseli jezdit s přesedáním, či autobusy. „Kraj na nabídku nereagoval a vlastně se s námi odmítl bavit. Namísto toho prodloužil smlouvu Českým drahám až do konce roku 2019 a ještě jim navýšil dotaci o neuvěřitelných 338 milionů ročně. Dráhy se přitom zavázaly investovat do roku 2012 do nákupu nových vozidel 875 milionů korun, což je třikrát méně, než představovala nabídka RegioJetu," povzdechl si Jančura.

Známý majitel, provozující „žluté autobusy", se však nevzdává i přesto, že se mu s projektem na drahách nepodařilo prorazit nejen v domácím jihomoravském kraj, ale ani v jiných krajích republiky. Čisté vlakové soupravy bude v rámci reklamní kampaně představovat nyní v celé zemi. Akce, kdy například na jihu Moravy se bude souprava dva týdny jezdit šestkrát denně za symbolické jízdné pět korun, ho přijde celkem na víc než 12 milionů korun.

Více: Jančura: Politici ČSSD jsou nejvíc zkorumpovaní. Volte radši Zemana

Foto: autor

Na snímku: Radim Jančura ve žlutém vlaku, který budí na všech stanicích pozornost. Přitom jde o soupravu, která je už osm let v provozu. Tyto vlaky budou nyní jezdit v rámci propagační kampaně v celé zemi.

 


 

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor:

Jan Lipavský byl položen dotaz

Peníze a kariéra jsou pro vás evidentně na prvním místě

Jestli máte takový problém s tím být Pirát, proč jste stranu neopustil dřív, než se jí přestalo dařit? Možná teď zůstanete dál ministr, možná si pak vysloužíte nějaký dobrý flek, ale to je vám jedno, jak jste se zachoval jako člověk? Bartoš vás kdysi bránil a zastával se vás a co jste udělal vy?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hejtman Hašek: Přešlapování s ministerstvem dopravy zažívají také kraje

17:00 Hejtman Hašek: Přešlapování s ministerstvem dopravy zažívají také kraje

Regionální železniční doprava stále čeká na několikátou, snad už finální a konečně platnou verzi mod…