Zákon č.77/2002 Sb. jasně praví, že veškerý majetek státu s právem hospodaření Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), určený k prodeji, musí schválit vláda ČR po předchozím souhlasu Správní rady SŽDC. Opravdu se však podivuji nad tím, že valná většina z dnes ministerstvem dopravy vládě navrhovaných položek (celý soubor obsahuje 43 položek) byla projednána Správní radou SŽDC už 9. prosince 2008, tedy před více jak dvěma lety. Tento fakt ukazuje na nepříliš kvalitní práci SŽDC v oblasti hospodaření se svěřeným majetkem, který navíc vykazuje značnou míru opotřebování a zchátralosti.
Prodej nepotřebného majetku by měl podle našeho názoru probíhat naprosto transparentně a efektivně tak, aby nedocházelo k jeho znehodnocování. To by ostatně měl být prioritní úkol pro nové vedení SŽDC. Předložený materiál je co do vlastního zpracování málo přehledný a obsahuje v přílohové části chyby technického charakteru, přičemž jeho zpracování hovoří o zcela rutinním způsobu přípravy. Z logické úvahy vyplývá, že výsledkem dvouletého snažení je částka uvedená v materiálu (13 mil. Kč) určitě pod možnosti SŽDC.
Prodej majetku ve správě SŽDC by měl probíhat na základě schválené koncepce hospodaření s majetkem SŽDC za pomoci standardních metod, jako jsou výběrová řízení a zveřejnění na internetových stránkách. Správa železniční dopravní cesty hospodaří se značným majetkem a nové vedení by této oblasti mělo věnovat stejnou pozornost, jako například investiční činnosti nebo provozuschopnosti dráhy.
Roman Onderka, stínový ministr dopravy za ČSSD
Více čtěte:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD