Vyhodnocování se konalo v průběhu ledna a února 2011, kdy byla měřena obsazenost prostředků městské hromadné dopravy i hustota provozu na pozemních komunikacích ve městě.
Z měření vyplývá, že se počet automobilů a chodců v ulicích města snížil. V průběhu osmi týdnů byl prováděn dopravní průzkum na linkách a spojích MHD, sčítáno bylo 6 profilů na 4 uzlech - Svinov mosty - horní zastávka, Náměstí Republiky, Muglinovská, Sad B. Němcové. Průzkum intenzit silniční dopravy byl sčítán na těchto 4 uzlech: Opavská u Krásnopolské, 28. října mezi Mariánskohorskou a Fričovou, 28. října mezi Místeckou a Poděbradovou, Muglinovská mezi Nádražní a Sokolskou třídou, Sokolská třída u Orebitské a Sokolská třída u Myslbekovy.
Nejpřesnější informace byly získány stažením dat z řadičů světelných signalizačních zařízení.
„Z průzkumu je jasné, že ve dnech regulace se v ulicích města pohybovalo méně občanů i aut. Z výsledků vyplývá, že navzdory určitým výkyvům v některých dnech se navýšil počet přepravovaných osob v prostředcích MHD o 3 - 6%. V absolutních číslech to například u osobních automobilů znamená pokles o více než 3 tisíce vozů v den vyhlášené regulace, "řekl náměstek primátora Aleš Boháč.
„Snížení hustoty provozu může být výsledkem většího uvědomění si lidí, že ve dnech vyhlášené smogové regulace nemají zvlášť děti a senioři pobývat venku. Lidé tak vyslyšeli doporučení odborníků. Svědčí to o tom, že situaci neberou na lehkou váhu," dodal Boháč.
Bezplatná přeprava v období smogových situací je jedním z mála konkrétních kroků, které může statutární město udělat pro zlepšení ovzduší. Dalšími opatřeními, která město realizovalo bylo zřízení speciálního fondu, ze kterého jsou hrazeny ozdravné pobyty pro děti z ostravských základních škol. Navýšeny jsou i částky na čištění ostravských komunikací, nejen ve správě města, ale také obvodů.
„Musíme udělat všechno proto, abychom omezili emise a zlepšili životní prostředí pro obyvatele regionu. Je to důležité nejen kvůli zdraví, ale i kvůli investorům, aby Ostravu vnímali jako dobré místo pro život i práci," řekl primátor Petr Kajnar.
Město za bezplatnou přepravu v zónách 1 až 4 ze svého rozpočtu platí dopravnímu podniku i soukromým autobusovým dopravcům 1,2 milionu korun denně - náhradu za ušlý zisk. Historická premiéra bezplatné veřejné dopravy v Ostravě po vyhlášení smogové situace nastala loni před Štědrým dnem, 22. prosince. K dnešnímu dni trval stav regulace od vyhlášení vyhlášky o bezplatné přepravě zatím 22 dní. Do akce jsou zapojeni dopravci Veolia transport Morava, TQM-holding, Radovan Maixner a Dopravní podnik Ostrava a.s.
Při upřesnění odborného odhadu výše ztráty z jízdného za jeden den byl u společnosti Veolia transport Morava vypočítán přeplatek ve výši cca 1,7 milionů korun, který společnost městu vrátí.
Další zprávy z Ostravy čtěte ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ostrava.cz