„U každé vícepráce bude na rozdíl od minulosti uveden takzvaný pachatel, budeme tedy chtít vědět, kde je příčina a co způsobuje danou vícepráci,“ uvedl Žák.
Se zástupci podřízených organizací ministerstva dopravy se dohodl celkem na sedmi bodech, které by do budoucna měly omezit navyšování nákladů staveb.
Vícepráce budou schvalovány dopředu, nikoliv až se zpožděním. Nebude možné je účtovat v balíku, ale pouze tak, aby byla prokázáno každé jednotlivé navýšení ceny. Už v době administrace vícepráce z ní bude vyvozován nejen systémový závěr, ale i pracovně-právní a trestní odpovědnost. Pokud bude důvodem chyba v projektu, bude stát striktně vyžadovat, aby odpovědnost nesli projektanti, včetně náhrady škody.
Ministr dopravy Zdeněk Žák v sobotu vyzval firmu OHL ŽS k okamžitému a bezpodmínečnému obnovení přerušených prací na modernizaci D1 v úseku Velká Bíteš - Lhotka. Vyzval také ředitele ŘSD Davida Čermáka k neprodlené přípravě všech možných variant řešení, včetně okamžitého vypovězení smluv se zhotovitelem, vyklizení prostoru stavby a obnovení provozu v krizovém stavu.
„Na místo úseku, kde došlo k zastavení prací, v úterý ráno vyrazí kontrola, která provede zhodnocení, jak vypadá situace na místě, jestli firma skutečně zahájila práce, a nejde jen o divadlo,“ prohlásil Žák po dnešním jednání se zástupci investorských organizací MD. Kontrolu zajistí vysocí představitelé MD i podřízených organizací. Zúčastní se jí 1. náměstek MD Lukáš Hampl, ředitel SFDI Tomáš Čoček, generální ředitel ŘSD David Čermák a tým expertů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy