Břeclav: Při opravě mostu do Poštorné poslouží dvě provizoria

21.03.2023 19:53 | Tisková zpráva

Ve stavební sezóně roku 2024 hodlá Ředitelství silnic a dálnic postavit nový most na třídě 1. máje mezi Břeclaví a Poštornou.

Břeclav: Při opravě mostu do Poštorné poslouží dvě provizoria
Foto: breclav.org
Popisek: Pohled na Břeclav

Projekt na stavbu v hodnotě zhruba 200 milionů, je již připravený, čeká se na vydání stavebního povolení. V průběhu stavby budou vozidla jezdit po mostním provizoriu. Samostatné provizorium budou mít k dispozici i cyklisté společně s chodci. 

Anketa

Měla by být Markéta Pekarová Adamová odvolána z funkce předsedkyně Sněmovny?

98%
2%
hlasovalo: 38693 lidí

„Třída 1. máje je velmi důležitou páteřní komunikací. Je to jediná spojnice centra města s místními částmi. Denní intenzita provozu činí až 25 tisíc vozidel. Rekonstrukce mostu bude trvat delší dobu, proto je potřeba se na ni dobře připravit a eliminovat její negativní dopady,“ vysvětlil starosta Svatopluk Pěček, proč v minulém týdnu svolal koordinační schůzku, na níž se již řešily detaily stavby a provozu na silnici v průběhu trvání rekonstrukce.

Rekonstrukce mostu přes odlehčovací rameno Dyje se připravuje již dlouhých sedm let. Protože stávající most je ve velmi špatném stavu, rozhodlo Ředitelství silnic a dálnic o jeho demolici a výstavbě nového.

Stavba začne přeložkami inženýrských sítí, které jsou v mostu zabudovány. A také montáží mostních provizorií. Ta budou vystavěna podél stávajícího mostu na straně u areálu Tatranu.

Dvoupruhové provizorium blíže k mostu bude sloužit obousměrnému provozu vozidel. Maximální hmotnost vozidla, které na ně bude moci vjet, bude 48 tun. Po provizoriu se bude jezdit rychlostí 20 km/h. Investor vybírá konstrukci s nízkou hlučností. Prozatímní most by tedy měl mít stejnou hlučnost jako stávající most.

Druhé mostní provizorium o šířce 4,5 metru převede přes vodu chodce a cyklisty.

Jakmile budou náhradní mosty dokončeny, bude na ně převeden provoz a začne demolice stávajícího mostu a výstavba mostu nového. Ten bude o něco širší než dnešní most. Počítá se s širším prostorem pro cyklisty a dva metry širokými chodníky. Co se týče zábradlí, nová stavba bude ctít jeho historickou podobu. Budou ho tedy tvořit kamenné sloupky jako dnes, nicméně z bezpečnostních důvodů je doplní kovové výplně.

Stávající most přes odlehčovací rameno Dyje byl postaven v 50. letech minulého století, od té doby neprošel žádnými významnými opravami a je pravidelně zatěžován hustou osobní i nákladní dopravou.

Po dokončení nového mostu přes odlehčovací rameno řeky Dyje plánuje město na místě stavbu podjezdu pro chodce a cyklisty. Projekt je již připravován. Podjezd umožní propojení hrází.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

odškodnění

Pane poslanče, dobrý den, co si myslíte o tom, za jakých podmínek chce Praha poskytnout pozůstalým po obětech střelby na FF finanční pomoc? Já si troufnu říci, že je to až nehumánní, a že je celý ten dotazník je jen zástěrkou, jak nepomoci. Zajímalo by mě taky, zda nějaké odškodnění vyplatil stát? M...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Karlovy Vary: Oprava tepelného napaječe v mimotopném období

16:31 Karlovy Vary: Oprava tepelného napaječe v mimotopném období

Společnost Karlovarská teplárenská, a.s. ve spolupráci s provozovatelem soustavy centralizovaného zá…