Jedním z důvodů jsou provozní náklady na chod SFDI, které ročně činí 500 milionů korun, ale také dlouhodobá nesystematičnost poskytování dotací na modernizaci podfinancované silniční sítě, která byla státem do majetku krajů převedena.
„Pokud stát není dlouhodobě schopen prostřednictvím SFDI, který zřídil pro obnovování infrastruktury v železniční a silniční dopravě, vnímat, že silniční síť v České republice je jeden celek bez ohledu na vlastníka, je nutné přistoupit k systémovému řešení. Pevně věřím, že názor, který zazněl na konferenci v Luhačovicích, je v tuto chvíli pouze názorem ředitele SFDI. Očekávám, že nová vláda, ať už bude v jakémkoliv složení, najde finanční prostředky pro kraje tak, aby běžná obnova silniční infrastruktury mohla být nadále prováděna. Domnívám se, že i přes několikaleté snahy upozorňovat na stav zanedbané silniční sítě silnic II. a III. třídy, které stát na kraje převedl před více než 15 lety, je zde stále obrovský investiční dluh. Ptám se proto, zda fond, který má mimo své další role přispívat na rozvoj dopravní infrastruktury v regionech, má vůbec existovat. Řešením situace je z mého pohledu jednoznačně podíl krajů na inkasu spotřebních daní zejména z minerálních olejů, tedy paliv a maziv, který by zajistil běžnou obnovu silniční sítě, na kterou jsme zvyklí v západních evropských zemích,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV