Hejtman Půta: Změny cen jízdného nyní plánuje většina krajů

07.04.2021 10:57

Motivovat cestující k bezhotovostnímu placení jízdného a lépe se vyrovnat s důsledky koronavirové pandemie v podobě poklesu tržeb v hromadné dopravě – to jsou hlavní důvody změny tarifu IDOL. Tu má Liberecký kraj v plánu zavést od 1. července letošního roku.

Hejtman Půta: Změny cen jízdného nyní plánuje většina krajů
Foto: Archiv PL
Popisek: Hejtman Martin Půta

„Propad tržeb ve veřejné dopravě činil vloni zhruba 70 milionů korun a za první dva měsíce roku letošního přes 24 milionů, a to i přesto, že v letních měsících meziročně příjmy z jízdného stouply. Nechtěli jsme jít cestou plošného rušení spojů, abychom neomezovali cestující, a přitom zachovali srovnatelnou kvalitu služeb. Navrhujeme proto nyní změnu tarifu IDOL, kdy bude průměrné zvýšení ceny jízdného činit u hotovostních plateb 15 %, u plateb elektronickou peněženkou 9 % a časových kupónů 11 %,“ uvedl Jan Sviták, statutární náměstek hejtmana pro resort dopravy.

Po šesti letech se tak například zdraží roční síťová jízdenka pro seniory nad 70 let o deset procent z 500 na 550 korun. O pětinu zdraží také jednodenní síťová jízdenka pro jednu osobu a skupinu až 5 osob, jejíž cena se mění po téměř 11 letech. Roční síťová jízdenka zůstane na stejné cenové úrovni.

Anketa

Je Janek Ledecký dezinformátor?

32%
68%
hlasovalo: 8687 lidí

Prohloubení rozdílů v jízdném u platby kartou a hotově kraj zvolil zejména proto, aby motivoval cestující k bezhotovostní platbě. „Chceme minimalizovat osobní kontakt pasažérů s řidičem, zrychlit dobu odbavení a udržet veřejnou dopravu na vysoké úrovni. Veškeré připravované změny mají za cíl zabránit úbytku cestujících. V době koronavirové pandemie byla totiž jednou z překážek obava občanů v autobusech a vlacích cestovat, i přesto, že dopravci zajistili dodržování stanovených hygienických podmínek,“ dodal Sviták.

„Jízdné ve veřejné dopravě v Libereckém kraji se dlouhodobě drželo na stejné úrovni. V současné situaci jsou změny nezbytné, jelikož dramaticky poklesly tržby a rostou náklady. Za nejdůležitější považuji, že nedochází k redukci spojů, systém zůstává zachován jako celek a ceny nepřesahují maximální výši celostátního tarifu. O podpoře regionální dopravy jednáme s Ministerstvem dopravy, jelikož celkové ztráty ve všech krajích byly jen za loňský rok zhruba 3,5 miliardy korun. Změny cen jízdného nyní plánuje většina krajů,“ dodal hejtman Martin Půta.

Příklady navrhovaného navýšení cen v kategorii jednotlivého jízdného:

jízdné

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomio Okamura byl položen dotaz

migranti

V rozhovoru pro PL jste řekl, že hnutí SPD tady nechce žádné africké a islámské migranty. Ty ale podle všeho k nám ani nechtějí. Jak se ale stavíte k přijímání uprchlíků z Ukrajiny? A vracel byste na Ukrajinu bojeschopné muže? A pokud ano, jak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zeman (PRO): Rozdělení společnosti je dílem globalistů

12:16 Zeman (PRO): Rozdělení společnosti je dílem globalistů

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k rozdělení společnosti.