Při jednání o návrhu státního rozpočtu pro rok 2015 se Ministerstvu dopravy podařilo zajistit rozsah finančních prostředků v úrovni letošního roku, s navýšením o meziroční inflaci. Oproti předchozím letům tak není třeba přistoupit k redukcím rychlíkové dopravy, naopak dojde na některých linkách k doplnění rozsahu dopravy, včetně obnovy některých dříve zrušených vlaků.
V denní mezinárodní dopravě dojde ve spolupráci s objednatelem ve spolkové zemi Bavorsko k doplnění pátého páru vlaků mezi Chebem a Norimberkem. Pátý pár vlaků dorazí do Chebu ve 14:25 a odjede zpět ve směru Norimberk v 15:35. Stejně jako u ostatních vlaků linky Cheb-Nürnberg bude zajištěn i přípoj ze směru a do směru Plzeň a Praha, ve směru do Prahy ve spolupráci s Českými dráhami ve kvalitě SC Pendolino. V pátek a v neděli bude zajištěn v Břeclavi expresní přípoj od Railjetu Praha – Vídeň ve směru do Bratislavy (odj. Břeclav 17:59), což umožní špičkové spojení mezi Prahou a Bratislavou v intervalu kratším než standardní dvě hodiny. České dráhy ve spolupráci s polským dopravcem nabídnou opětovně také jeden přímý pár vlaků mezi Prahou a Varšavou.
Pro účely tohoto jízdního řádu byl projednáván mezi dopravci a objednateli záměr snížit počet nočních vlaků jezdících z Prahy na Slovensko ze tří na dva páry vlaků. V důsledku toho bylo rozhodnuto zrušit noční vlak „Excelsior“, přičemž důležité přímé vazby ubytovacími vozy ze Slovenska do západních Čech a zpět budou zajištěny na jiných nočních vlacích. Ministerstvo dopravy podrobně diskutovalo, zda je zrušení uvedeného vlaku možné a uvažovalo rovněž o zavedení náhrady vnitrostátním nočním vlakem do oblasti Zlínského kraje. Na základě provedených analýz se se však Ministerstvo dopravy rozhodlo, že s ohledem na rozpočtové možnosti úřadu a poměrně nízký potenciál uvedeného vlaku ve smyslu objednávané a dotované dopravní obslužnosti nebude tento noční vlak veden a že bude upřednostněno zlepšování vnitrostátní denní dopravy.
Hodinový takt vlaků dálkové dopravy mezi Prahou a Brnem bude v přepravní špičce pracovního dne doplněn dodatečným párem vlaků Brno – Praha a zpět. Zlepšeno bude i spojení ve špičce mezi Břeclaví a Brnem. Dojde rovněž k obnovení některých dříve zrušených vlaků, jejichž ukončení provozu Ministerstvo dopravy vnímalo na základě podnětů odborné i široké veřejnosti nejcitlivěji. Tak bude opětovně zkvalitněno oboustranné večerní spojení mezi Plzní a Českými Budějovicemi, odjíždějící krátce po 20 hodině z výchozích stanic. V jízdním řádu se opětovně objeví vlak v pracovní dny na trati Havlíčkův Brod – Brno, který dosahuje Brno před sedmou hodinou ranní (předpokládaný příjezd v 6:47 hodin), přičemž zpět bude párový vlak veden v pracovní dny a v sobotu ve 20:20 z Brna hlavního nádraží. Zlepšeno bude i spojení mezi Otrokovicemi a Luhačovicemi ve Zlínském kraji a mezi Olomoucí a Šumperkem v kraji Olomouckém.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy