Samozřejmě všichni víme, že vinou celoevropského problému s nedostatkem vakcín očkování nikde nepůjde tak rychle, jak bychom si přáli, a že čekání na podání vakcíny bude od každého vyžadovat i jistou dávku trpělivosti. Ale právě v takové situaci je jakákoliv nedotaženost v systému distribuce vakcín a organizaci očkování tvrdě trestána v podobě frustrace a nedůvěry lidí vůči vládě i krajské a místní samosprávě.
Na jabloneckém magistrátu jsme za uplynulé dny a týdny na lince pro pomoc s registracemi k očkování zaznamenávali stále více telefonátů od lidí, kteří i několik týdnů po své registraci marně čekali na potvrzovací SMS s PIN2. Ta je pro ně vytouženou vstupenkou k očkování a následnému návratu k normálnímu životu. Všechny tyto volající spojovala nervozita, zklamání a někdy i vztek. Opustil jsem tedy svoji dobrou víru v to, že se vše odvíjí v optimálním režimu, a začal jsem se zajímat o detaily systému registrace a rozdělování vakcín v Libereckém kraji.
Ukázalo se, že ještě ve čtvrtek 8. dubna se počet zaregistrovaných čekajících na termín očkování v jabloneckém očkovacím centru pohyboval kolem 2 – 2,5 tisíce. Mnozí z nich se dokonce raději přeregistrovali do Liberce. To byl naprosto nepřijatelný stav. Apeloval jsem tedy na vedení jablonecké nemocnice, abychom se společně podívali na příčiny. Problém byl nakonec brzy vyřešen a stačilo poměrně málo: rozšířit rozsah nabízených termínů z dosavadních pouhých několika dnů dopředu na 14 dnů. Z emailu koordinátora očkování v Libereckém kraji pana Richtera vyplynulo, že přístup jabloneckého očkovacího centra v nabídce termínů byl i rozdílný oproti postupu ostatních center v kraji.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV