Dokument mimo jiné podrobněji rozpracovává řešení střechy i nosné konstrukce stavby a počítá také se zakomponováním environmentálních prvků do projektu. Praha tak pokračuje v přípravě záměru, který se stane centrálním dopravním bodem pro jižní část Prahy a zároveň výrazně zpřehlední a usnadní cestování statisícům lidí denně.
„Podoba Terminálu Smíchov se postupně konkretizuje posouváním projektu k jeho stavbě a úspěšnému dokončení. Zanedbaná dopravní stavba se za pár let stane moderním dopravním hubem, který v Praze chybí. V minulosti se budovaly různé druhy nádraží na různých místech, autobusové na jednom, vlakové zase jinde. Naopak na Smíchově budou cestující moci na jednom terminálu využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro, tramvaje a předtím odstavit auto na velkém P+R parkovišti s jedním tisícem míst. Vše bude navíc díky modernímu řešení budov jednoduché, bezpečné a přehledné,“ říká náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
„Jsem rád, že můžeme představit detailní podobu Terminálu Smíchov. Jelikož se jedná o náročnou a ambiciózní stavbu, tak jí také věnujeme náležitou péči a energii. Nalézáme se ve složité době, kdy se důsledně zvažuje každá investice města, avšak pro mě je zásadní, aby se přípravy investičních akcí nepozastavovaly, ale naopak dále připravovaly. Projekt samozřejmě úzce koordinujeme se Správou železnic a já se těším, že společně vybudujeme moderní dopravní uzel, který propojí železniční a městskou hromadnou dopravu s krátkými přestupními vazbami pro cestující. Veřejnost se nyní může těšit na vzorek střechy, který chceme co nejdříve zrealizovat,“ uvádí náměstek pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV