Scheinherr (Praha sobě): Zanedbaná dopravní stavba se za pár let stane moderním dopravním hubem

21.04.2021 9:09 | Zprávy

Rada hl. m. Prahy schválila na pondělním jednání architektonický, urbanistický a technický koncept, který je podkladem pro plánované investice do projektu Terminál Smíchovské nádraží.

Scheinherr (Praha sobě): Zanedbaná dopravní stavba se za pár let stane moderním dopravním hubem
Foto: Hana Brožková
Popisek: Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy

Dokument mimo jiné podrobněji rozpracovává řešení střechy i nosné konstrukce stavby a počítá také se zakomponováním environmentálních prvků do projektu. Praha tak pokračuje v přípravě záměru, který se stane centrálním dopravním bodem pro jižní část Prahy a zároveň výrazně zpřehlední a usnadní cestování statisícům lidí denně.

„Podoba Terminálu Smíchov se postupně konkretizuje posouváním projektu k jeho stavbě a úspěšnému dokončení. Zanedbaná dopravní stavba se za pár let stane moderním dopravním hubem, který v Praze chybí. V minulosti se budovaly různé druhy nádraží na různých místech, autobusové na jednom, vlakové zase jinde. Naopak na Smíchově budou cestující moci na jednom terminálu využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro, tramvaje a předtím odstavit auto na velkém P+R parkovišti s jedním tisícem míst. Vše bude navíc díky modernímu řešení budov jednoduché, bezpečné a přehledné,“ říká náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

„Jsem rád, že můžeme představit detailní podobu Terminálu Smíchov. Jelikož se jedná o náročnou a ambiciózní stavbu, tak jí také věnujeme náležitou péči a energii. Nalézáme se ve složité době, kdy se důsledně zvažuje každá investice města, avšak pro mě je zásadní, aby se přípravy investičních akcí nepozastavovaly, ale naopak dále připravovaly. Projekt samozřejmě úzce koordinujeme se Správou železnic a já se těším, že společně vybudujeme moderní dopravní uzel, který propojí železniční a městskou hromadnou dopravu s krátkými přestupními vazbami pro cestující. Veřejnost se nyní může těšit na vzorek střechy, který chceme co nejdříve zrealizovat,“ uvádí náměstek pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček.

V rámci vypracování architektonického, urbanistického a technického konceptu sice nedošlo oproti původní “Studii dopravních uzlů Smíchov 2019“ k zásadním změnám, které by charakter a využití plánovaného terminálu změnily, přesto se však projekt určitých úprav dočkal.

Například byl potvrzen požadavek zachovat a integrovat do terminálu stávající centrální část výpravní budovy vlakového nádraží. Také bylo podrobněji rozpracováno řešení konstrukce střechy integrující pod sebou celý terminál, kdy by se nově mělo jednat o odlehčenou ocelovou konstrukci.

Dále bylo po ověření technologických, konstrukčních a materiálových řešení změněno řešení přemostění železnice a zároveň byly definovány přesnější parametry nosné konstrukce. A v rámci revize pěších tahů došlo například i k úpravám na autobusové platformě a trasování jejího napojení na úroveň peronů, ulice Nádražní a metra.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

plk. Ing. Zdeněk Nytra byl položen dotaz

Sliby

Dobrý den, trochu mě zaskočila vaše odpověď na tento dotaz. https://www.parlamentnilisty.cz/profily/plk-Ing-Zdenek-Nytra-111912/otazka/Stava-se-snad-ODS-populistickou-stranou-159969. Pokud nejste populisté, což doufám nejste, tak proč dávat nereálné sliby, jakože postavíte palác, z kterého ale ve fi...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Drony, vrtulník a sociální dávky – co ještě pro Ukrajinu?

9:15 Vích (SPD): Drony, vrtulník a sociální dávky – co ještě pro Ukrajinu?

Válka mezi Ruskem a Ukrajinou se dostává do fáze buď ještě větší eskalace, nebo spíš utlumení po nás…