A že ti, kteří si přejí zachovat nádraží v centru (jako jsou například zelení) buď neví, co chtějí, nebo lžou a veřejnost matou oni.
To je ale nesmysl a účelová manipulace – varianta „Nádraží pod Petrovem“, tedy projekt zpracovaný odbornou skupinou občanské koalice Nádraží v centru, sice počítá i s vybudováním nové odbavovací haly a protažením nádraží až na Nové sady, přitom ale využívá i stávající prostor nádraží, koleje a tramvajové zastávky. Jinými slovy, takzvané „Nádraží pod Petrovem“ je konkrétní variantou modernizace nádraží ve stávající poloze, tedy v centru města.
Zelení dlouhodobě podporují modernizaci nádraží ve stávající poloze a k variantě „Nádraží pod Petrovem“ se hlásí. Technickou proveditelnost této varianty i její přibližně shodnou cenovou nákladnost jako u městem prosazované varianty „Nádraží u řeky“ přitom prokázala nedávná studie, a její jednoznačnou výhodnost pro cestující i pro město prokázaly již studie dřívější.
Zároveň podporujeme referendum o poloze nádraží, a to i přesto, že organizátoři petice za vyvolání referenda se přihlásili k tzv. nulové variantě – tedy hledat řešení úplně nové. Na tom ale nezáleží, jelikož otázky, které má referendum občanům klást, zní takto:
1. Souhlasíte s tím, aby město Brno podniklo bezodkladně všechny kroky v samostatné působnosti k modernizaci železniční stanice „Brno – hlavní nádraží“ v dosavadní poloze podél ulice Nádražní?
2. Souhlasíte s tím, aby město Brno podniklo bezodkladně všechny kroky v samostatné působnosti s cílem prosadit, aby se nejlepší řešení modernizace železniční stanice „Brno hlavní nádraží“ určilo prostřednictvím soustavy otevřených návrhových soutěží?
Kladná odpověď na první otázku tedy dává zelenou modernizaci nádraží ve stávající poloze = nádraží v centru = „Nádraží pod Petrovem“. Kladná odpověď na druhou otázku pak město pověřuje hledáním optimální možnosti, která může (nebo nemusí) být odlišná od již zpracovaných variant.
Ke sběru podpisů za referendum se proto připojujeme se zcela čistým svědomím, protože veříme, že referendum je jediná možnost, jak ukončit dlouholeté spory a konečně dosáhnout toho, aby Brno mělo moderní nádraží, které si zaslouží.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Matouš Vencálek - profil