Společnosti Herzmann, s. r. o. a Data Collect, s. r. o. provedly v rámci projektu Český volič společný průzkum k tématu voleb do Evropského parlamentu. Proč o volebním potenciálu i volebním modelu hovoříte jako o experimentu?
Experiment spočívá za prvé ve sběru. Jde o smíšený model. Polovina dotázaných odpovídala na telefonické dotazy a polovina na on-line dotazník. To je ve světě poměrně hodně používaná kombinace, ale v České republice moc velkou tradici zatím nemá, spíše je to ojedinělá záležitost. A za druhé jsem stanovil nový model interaktivního vážení, to znamená těch statistických výpočtů, které jsou za tím volebním modelem. Protože ten volební model, na který jsem byl zvyklý, zůstal vlastnictvím ppm factum a já samozřejmě respektuji, že používají metodiku tak, jak tam byla vyvinuta. Proto jsem se pokusil jít na to trochu jiným způsobem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník