Jeho stavba započala v roce 1886 a v loňském roce slavil 130 let od svého dokončení. Je tak stejně starý jako třeba Eiffelova věž a byl proto ve své době významný i mezinárodně. S délkou 253 m většinu tehdejších mostu snadno předčil a svého času byl i druhým nejvyšším mostem Rakouska-Uherska.
Ve své době tolik pokroková stavba se nyní již nenachází v dobrém technickém stavu a pro vlaky na trati Písek-Tábor už brzy nebude bezpečná. Plánuje se výstavba nového mostu, tomu starému hrozí demolice. Jeho návštěva mě ale přesvědčila o tom, že zbourat tak výjimečný objekt by byla obrovská škoda!
Jedno z možných řešení by mohla být například cyklostezka či stezka pro pěší, vedoucí přes most namísto železniční tratě. Z pozice kraje se tedy pokusíme obnovit jednání se Správou železnic a napomoci tomu, aby tato památka mohla být zachráněna.