Já budu velmi krátký, protože pan ministr v mnohém tedy suploval tu zpravodajskou zprávu. Co se týče vlastně posledního jednání našeho výboru pro veřejnou zprávu, tak tedy byla schválena samozřejmě procedura. Co se týče jednotlivých pozměňujících návrhů, tak k návrhům, ježto už představil pan ministr, A1, A2, A3, B a C2, vlastně náš výbor přijal souhlasné stanovisko. U toho návrhu C1, tedy u té úpravy definic, která je vlastně méně přesná než úprava v pozměňovacím návrhu C2, jsme tedy dali stanovisko nesouhlasné.
Já taktéž, stejně jako pan ministr, bych rád poděkoval všem poslancům výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj a taktéž podvýboru pro bytovou politiku. Protože musím říct, že napříč politickým spektrem se zde vedla jak odborná debata, tak i debata vlastně nad tím, jak co nejméně v této současné situaci uškodit SVJ, popřípadě bytovým družstvům. Věřím, že ta práce za toho posledního půl roku na tom zákoně je vidět i co se týče těch pozměňujících návrhů, kde opravdu Ministerstvo pro místní rozvoj bylo velmi dobrým partnerem. Jak tu zaznělo, prováděly se ještě další, následné, "domácí úkoly" a úpravy toho, jak vlastně probíhá transpozice v jiných zemích a na základě toho jsme ji tedy doslova osekali až na dřeň.
Stejně tak se sluší poděkovat zástupcům SVJ a bytových družstev, kteří
docházeli pravidelně na naše jednotlivá setkání. Zde si dovolím ještě
vyjádřit se k nesouhlasnému stanovisku toho parciálního odkladu ze
strany ministerstva. Tento návrh vlastně prošel taky nějakou genezí.
Nejprve tam byl odklad účinnosti celého zákona. Ten následně byl upraven
v průběhu prvního jednání výboru pro veřejnou správu k tomuto tisku na
pouze ten tedy parciální odklad té informační povinnosti a opravdu zde
to vychází z vlastně přání a požadavků sektoru. Rozumím stanovisku
ministerstva, nicméně na druhou stranu máme dnes 14. 10. a ještě dojde
ke schvalování v Senátu, proto si myslím, že tento odklad je tedy na
místě.
Mnohokrát ještě jednou všem děkuji a budu se těšit následně při hlasování.