Slogany „Praha nepotřebuje tunel Bémovka", „Za Pavla Béma se korupce na magistrátu stala normou" a „Béme ODStup" si šéf lidovců Cyril Svoboda vymyslel sám. Sám také zaplatil šedesát tisíc korun, aby si je na devíti billboardech mohli přečíst řidiči jedoucí po pražské Jižní spojce.
Jako první přinesly informaci ParlamentníListy.cz. Těm také mluvčí KDU-ČSL Martina Kaderová potvrdila, že obří plakáty, které od víkendu propírají pražského primátora ODS Pavla Béma, mají tři verze.
"My nepotřebujeme nějakou společnost, aby za nás myslela. Na těch plakátech jsou moje výroky," řekl Svoboda ParlamentnímListům.cz s tím, že ho výlep stál 50 tisíc korun plus daň.
Cíl kampaně, která Béma kritizuje za nepodařený projekt opencard, je podle něho jednoznačný. "To myslíte vážně? Samozřejmě, že čekám, že Pavel Bém odstoupí, proto to také dělám," rozčiloval se Svoboda. Nepopřel ale, že se mu aféra opencard hodí do předvolební kampaně.
"Volební kampaň trvá celoročně s výjimkou dne, kdy se volí. Takže cokoli zde je i součástí kampaně. A pokud někdo kvůli této aktivitě dá hlas KDU-ČSL, pak to mohu jen doporučit," dodal.
Bém: Svoboda by si zasloužil diagnózu
Jak kampaň předsedy KDU-ČSL v Praze zahýbe výsledkem voleb do sněmovny, se ukáže na jaře. Že by ale zahýbala křeslem primátora, Svobodův volební soupeř vyloučil.
"Vystoupení Cyrila Svobody si spíš než osobní komentář zaslouží odbornou diagnózu," reagoval Bém pro ParlamentníListy.cz.
ČTĚTE TAKÉ: Bém na Facebooku: Kvůli debatě se Svobodou mám nečisté svědomí
ČTĚTE TAKÉ: Bém v ČT: Cyrile, lžeš! Svoboda: Neřvi na mě!
ČTĚTE TAKÉ: Opencard nám preference nezvedne, Topolánkova dovolená také ne
Lidovci a negativní kampaň
O tom, že by negativní forma politické reklamy přinesla lidovcům ve volbách hlasy navíc, odborníci spíše pochybují.
„Tonoucí se i stébla chytá. Samozřejmě s takovou kampaní stoupá i zájem o KDU-ČSL. Otázkou je, zda jim někdo bude věřit roli bojovníků s korupcí," míní Jiří Mikeš, odborník na reklamu.
A politolog Rudolf Kučera označil plakáty přímo za nevkusné. „Nepamatuji takhle adresnou negativní politickou kampaň. A rozhodně tedy, aby s takovou věcí přišli konzervativci," řekl pro ParlamentníListy.cz. "Většinou takové věci dělají občanská sdružení nebo aktivisté. U konzervativních lidovců mi to přijde za hranicí politického vkusu," dodal.
Mikeš podotkl, že v politické reklamě chybí etický kodex, kterým by si politici nastavili mantinely, kam až mohou zajít. „Lidovci tady vycítili, že musí mít agresivnější reklamy, protože se propadají mezi ty menší strany. A takových reklam uvidíme ještě mnoho," poukázal na skutečnost, že letos půjdou někteří voliči k urnám i třikrát.
Podle Svobody budou plakáty vyzývat primátora k rezignaci po dobu zhruba čtrnácti dnů. On sám Bémovi veřejně řekl, ať odstoupí, už před loňskými Vánocemi. Od té doby oba politici pravidelně v médiích přetřásají své vyřízené účty. Naposledy v něděli při ostré televizní debatě a v pondělí na brífinku KDU-ČSL.
Foto zdroj: KDU-ČSL
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Černý