Na nerozhodnuté voliče cílí nová kampaň ČSSD v Praze. Během následujících dvou měsíců hodlají socialisté po telefonu oslovit přibližně 250 tisíc obyvatel Prahy, kterým chtějí významní členové strany vysvětlovat výhody svého programu.
Americký nápad
Nápad na telefonní kampaň vznikl v dílně amerických poradců ze společnosti PSB, ve straně ho teď prosazuje předseda Jiří Paroubek. Naopak straníci nadšení nejsou, mají strach, že telefonáty budou lidi spíše obtěžovat.
Právě se děje: Sledujeme ONLINE konferenci ČSSD v Teplicích
Mladé frontě Dnes se podařilo získat manuál, který nyní dostávají na předvolebních setkáních řadoví členové. Za úkol mají v následujících dvou měsících obvolat 250 tisíc domácností a ptát se, koho budou volit. Pokud dotázaní odpovědí, že ČSSD, budou jejich jména zanesena do databáze pro podzimní komunální volby. Když řeknou jinou stranu, mají volající politici zavěsit, tvrdí MF Dnes. Jestli půjde o nerozhodnutého voliče, tak mu socialisté zavolají ještě těsně před volbami.
Call centrum v Dejvicích
Kvůli tomuto projektu zřídí vedení ČSSD speciální call centrum, nejspíše v pražských Dejvicích. Volající straníci budou dostávat honorář 70 korun za hodinu, pracovat se bude ve čtyřhodinových směnách. Zúčastnit se může každý, nesmí ale mít vadu řeči.
Šéf partaje Paroubek ještě odmítá plán potvrdit. "Jsou to zatím jen úvahy," řekl pro MF Dnes.
Stranické elity na telefonu
Podle získaného materiálu by ale kampaň měla začít už v pondělí 28. března, o den později zasedne v call centru i celé grémium sociální demokracie. "Jestli budu postaven do služby, tak samozřejmě budu telefonovat," řekl Paroubek v pátek na přímý dotaz. Zároveň také připustil obavy některých spolustraníků. "Tak určitě to někoho obtěžovat bude, ale my budeme volat těm lidem, kteří se nám sami přihlásí, že mají zájem o informace," vysvětlil. Dodal, že za poslední dva dny se takto přihlásily dva tisíce lidí.
Češi na něco podobného nejsou zvyklí, potvrdilo se to i v minulosti
Podle slov šéfredaktora magazínu Marketing & Média Daniela Köppla může takovýto americký model mnoho lidí rozčílit. Strana se asi stane i terčem komentářů. Ale má to velkou výhodu, osloví voliče osobně. Ti budou mít pocit, že se o ně někdo zajímá," řekl MF Dnes.
Podobnou metodu zvolil i v roce 2002 předseda ODS Václav Klaus, voliče oslovoval skrze namluvenou smyčku. Tvrdě ale narazil na nelibost lidí a kampaň zastavil.
Foto: Hans Štembera
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jac