Známky, které od středy prodává Česká pošta, jsou označeny pouze písmeny, podle toho, kam je pohled nebo dopis posílán. ‚A‘ pro posílání po Česku, ‚E‘ pro posílání do Evropy a ‚Z‘ pro posílání do vzdálenějšího zahraničí.
Generální ředitelka České pošty Marcela Hrdá ovšem odmítá spekulace, že by za zmizením ceny ze známek bylo jejich chystané zdražení: „Ta myšlenka se sice nabízí, nevíme, jaká bude ekonomická situace v následujících letech, ale na letošní rok Česká pošta žádné zdražení neplánuje," uvedla pro Radiožurnál Hrdá.
Pošta podle ní kvůli novému označení zatím nechystá nějakou masivní informační kampaň. „Chystáme pouze lehkou kampaň. Budeme mít komunikaci přes roztomilé děvčátko, které nás bude učit jakým směrem si máme známku vybrat a kolik bude stát. Jsme ale pošta a tak oslovíme své zákazníky doma, prostřednictvím jejich poštovních schránek," prozradila dále ředitelka.
„Písmena jsou přehlednější, nemusíme zjišťovat, kolik stojí dopis do Anglie nebo do Španělska. Prostě je to Evropa a stačí mít známku s ‚E‘," podotkla Hrdá dále. Jde především pro poštu o ekonomický efekt.
Známky s viditelnou nominální hodnotou ale v České republice nekončí. Podle Hrdé budou oba typy známek použitelné paralelně a klasické známky se rozhodně nezruší.
První motiv, který si pošta pro nové označení známek přichystala, je grafika ze známého dětského časopisu Čtyřlístek, „Je to proto, že zasahuje několik generací. Zhruba za tři týdny ale chystáme vydání další série známek s motivy secesních plakátů Alfonse Muchy," dodala v rozhovoru pro Radiožurnál Hrdá.
Čtěte také:
Klasické služby už poštu neuživí, říká její nová šéfka
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb