Soukup se chtěl přes nás dostat na ministerstva, tvrdí Liška

11.05.2010 16:35 | Zprávy

Předseda Strany zelených Ondřej Liška poprvé veřejně řekl, proč se zelení rozešli s reklamním magnátem Jaromírem Soukupem. Chtěl prý mít větší vliv na ministerstvech.

Soukup se chtěl přes nás dostat na ministerstva, tvrdí Liška

Jaromír Soukup vlastní reklamní a mediální agenturu, která ve velkém ovlivňuje inzerci - a to především tu politickou - na mediálním trhu. Svými penězi už v minulosti pomohl do sněmovny Bursíkově Straně zelených. Pak ale podpořil Demokratickou stranu zelených (DSZ), kam se od zelených přesunula poslankyně Olga Zubová. Špitá se, že stranu zelených tak de facto pomohl rozložit.

„S panem Soukupem jsme se rozešli těsně po volbách, kdy jsme zaplatili za veškerou inzerci a billboardy. Chtěli jsme se dohodnout na další spolupráci. Jenže právě v tu chvíli Soukup přišel s tím, že bude nadále spolupracovat pod podmínkou, že bude mít větší vliv na ministerstvech, jež ovládají zelení. Na to jsme ale nepřistoupili," zmínil v rozhovoru Studia Česko lídr zelených Ondřej Liška.

Až poté prý Soukup přešel na spolupráci se stranou Věci veřejné. „Myslím, že Radek John se setká později s tím samým problémem," dodal k tomu Liška.

Že Věci Veřejné (VV) nepřímo podporuje podnikatel Jaromír Soukup a jeho agentura Médea, která straně poskytuje za výhodnou cenu inzertní plochu k propagaci, to padlo v Českém rozhlase už při rozhovoru s volebním manažerem VV Vítem Bártou.

Přes Soukupa nakupujeme levně inzerci 

„Díky panu Soukupovi se nám daří výrazně levněji nakupovat inzerci," uvedl Bárta v tomtéž Studiu Česko před dvěma měsíci.

Podle Bárty dříve strana nakupovala inzerci sama, jen prostřednictvím čistě reklamní agentury. „A taková cenová politika se jednoznačně nevyplatila v porovnání s cenami, které nám je schopna nabídnout společnost Médea pana Soukupa," řekl tehdy také Bárta.

Bárta je spolumajitel bezpečnostní agentury ABL a zároveň je na třetím místě kandidátky Věcí veřejných v Praze. Sám už do kampaně strany vložil tři miliony korun. Popřel, že by si tím chtěl koupit místo v Poslanecké sněmovně. „Peníze jsem dal straně tři čtvrtě roku předtím, než jsem se rozhodl kandidovat," vysvětlil 8. března pro Český rozhlas a doplnil, že podle něj nemá smysl investovat do vlastní politické kampaně.

Médea Jaromíra Soukupa je největší českou mediální agenturou a mezi její klienty patří kromě VV například ministerstvo spravedlnosti či obchodní řetězec Tesco. Ještě předtím, než Ústavní soud zrušil podzimní termín voleb, Soukup stál za Demokratickou stranou zelených a její představitelkou Olgou Zubovou. Podporoval její billboardovou kampaň. Nakonec ale od spolupráce se Zubovou couvl.

Foto: Hans Štembera 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: olb

MUDr. Ivo Trešl byl položen dotaz

očkování

Vážený pane doktore, ráda bych využila možnosti se vás zde zeptat na jednu věc. Když se nechám očkovat proti černému kašli, znamená to, že ho nemůžu dostat nebo je to jak s vakcínou proti covidu? A ještě na jak dlouho mě případně očkování proti nákaze ochrání? A když už jsem nakousla téma covid, pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Vaše krátká radost, jejich velké trápení

19:28 MHMP: Vaše krátká radost, jejich velké trápení

Hlavní město vytvořilo kampaň, která upozorňuje na správné chování a ohleduplnost vůči živočichům v …