Velká inzerce VV: Sebechvála nebo začátek kampaně?

13.07.2010 20:07 | Zprávy

Deset bodů si na stránkách celostátních deníků odškrtly Věci veřejné za splněné. Pomocí celostránkové inzerce se pokouší sdělit voličům, jak byla strana Radka Johna ve vyjednávání úspěšná. A proto voliče vyzývají, ať straně zachovají důvěru a podporu.

Velká inzerce VV: Sebechvála nebo začátek kampaně?

Věci veřejné pomocí novinové inzerce spustily kampaň do podzimních senátních voleb. Celou stránku v celostátních denících si VV zaplatily, aby informovaly nejen své voliče, co se jim podařilo prosadit ze svého programu do koaliční smlouvy.

„Je to výčet deseti bodů, co se nám povedlo. Určitě i doufáme, že to zapůsobí na voliče, protože úspěch to je. A pochválit se musíme, nikdo jiný to za nás neudělá," komentuje inzerci Viktor Paggio. Podobného názoru je i Petra Hrušová, která pro ParlamentníListy.cz uvedla, že hlavním cílem bylo seznámit voliče s výčtem bodů, které se podařilo prosadit a zároveň voliče i upozornit na to, že nadcházející roky nebudou jednoduché, že bude třeba podpory a pochopení.

Hrušová zároveň upozorňuje, že se VV podařilo do koaliční smlouvy prosadit maximum možného. Podobného názoru je i Paggio, ale říká, že určitě jsou věci, u nichž by se mu líbilo, kdyby byly vyřešeny jinak. „Z mojí kapitoly je to racionalizace a změna Státního fondu dopravní infrastruktury. Ten by se měl sloučit s Ředitelstvím silnic a dálnic, což by ušetřilo přes 400 milionů korun a zároveň by tak mohla ta instituce získat nějakou ostřejší formu. Na druhou stranu máme ministerstvo dopravy, takže s tím budeme moci alespoň něco udělat v průběhu vlády," doufá Paggio.

Audit prosazeného programu je i signálem pro novináře, říká odborník

Ani Paggio, ani Hrušová však nemají informace o tom, jaká byla částka, kterou musela pokladna VV za inzerci zaplatit. Podle standardních ceníků jen celostránková inzerce v MF Dnes stojí 495 900 korun. „Všechny výdaje předkládáme po určitém období, takže v tuhle chvíli informaci o tom, kolik inzerce stála, nemám," říká Hrušová.

Odborník na politickou komunikaci a marketing Jan Kubáček chápe inzerát jako signál vůči veřejnosti, novinářům a voličům, že Věci veřejné vyjednávaly tvrdě. „Signál je to i vůči koaličním partnerům, kde VV jasně ukazují, na čem jim záleží a zároveň je to ohrazení se proti mediálnímu kvasu, že Věci veřejné ze všech stran udělaly největší ústupky," říká pro ParlamentníListy.cz odborník.

Od koaličních partnerů nějaké podobné vyjádření podle Kubáčka můžeme očekávat spíš až na podzim, kdy se strany začnou vůči sobě vymezovat. „Ačkoliv se říká, že volby začínají posledním dnem voleb předchozích, tak si myslím, že je to jedno vystoupení, informace jednoho dne a že pro všechny vládní strany teď bude důležitější konsolidace ministerstev."


Čtěte také:


Foto: Hans Štembera


Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Matěj Pálka

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Proč jste na navýšení rodičovského příspěvku netlačila víc dřív?

Myslím, když jste byli ve vládě? Myslíte, že teď něco zmůžete? A můžete aspoň říci, když už nejste ve vládě, proč a kdo byl proti navýšení rodičovské pro všechny a ve větší míře, která by zohledňovala inflaci a růst cen?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mladí neumějí s počítači. Šokující svědectví ze školy. Výzkum ale hovoří jinak

14:33 Mladí neumějí s počítači. Šokující svědectví ze školy. Výzkum ale hovoří jinak

Nadšenec do technologií, podnikatel v IT a sportovní redaktor Zdeněk Koutský se podělil se svými oba…