Bývalý šéf středočeské dopravní policie Stanislav Huml, který se stal mediálně známou tváří díky televizi Nova, se ve volbách vyhoupl jako nestraník na kandidátce Věcí veřejných ze sedmého na první místo a stal se tak jedním z nejznámějších poslanců nově sestavené Sněmovny. Přitom původně kandidovat ani nechtěl.
„Byl jsem členem SNK ED a v předminulých volbách lídr kandidátky ve středních Čechách. Dostali jsme se ale jen na tři procenta. Letos jsem kandidovat nechtěl. Přesvědčil mne syn, který je členem VV a dělá krajského tajemníka. Takhle to dopadlo a cítím velkou pokoru před lidmi, kteří mne do Sněmovny poslali," přiblížil Huml v on-line rozhovoru, jak se dostal mezi poslance.
Koukat do zpětného zrcátka má význam jen na nezbytně dlouhou dobu
Přestože většina dotazů mířila na Humlovu dopravní specializaci, nevyhnul se nový poslanec ani otázkám na dva nejviditelnější členy Věcí veřejných. U předsedy Radka Johna vadila tazatelům jeho minulost, a také to, že do čela policie by se za jeho působení ve funkci ministra vnitra může dostat člověk s minulostí Stb.
„Jsem zvyklý se dívat do zpětného zrcátka jen na nezbytně nutnou dobu a víc se dívat dopředu. Dnes se ohánět argumenty, že za vše mohou komunisté, bývalí komunisté a touto jednoduchou zkratkou paušalizovat je stejně významné, jako probírat vliv a aktivity knížat v době feudalismu. Dvacet let je dlouhá doba. Cítím tady zcela jiné problémy," reagoval Huml na dotazy k předsedovi VV Johnovi.
Mezi chodcem a řidičem je nutná komunikace, třeba i znamením rukou
Jednoho ze čtenářů v narážce na počínání nového ministra dopravy za Věci veřejné Víta Bárty zajímalo, co se mu stane, když si nalepí samolepkovou SPZ na auto, pojede bez světel a zastaví na zákazu zastavení. „Dostanete pokutu a zákaz činnosti," odpověděl bývalý šéf středočeské dopravní policie.
Jinému tazateli zase vrtalo hlavou, zda VV vážně navrhovaly, aby chodec při záměru přejít přes přechod dával znamení rukou. „Ano, absolutní přednost chodce je nesmysl. Přitom záměr, aby na přechodu nedocházelo ke střetům platí odjakživa. Komunikace mezi chodcem a řidičem je nutnost. Kde není světelná signalizace nezbývá než vymyslet jinou. V obou případech by ale mělo platit, že do vozovky chodec vstupuje, až když auto stojí," uvedl Huml.
Prioritou je prosadit zrušení institutu osoby blízké
Dopravní expert slíbil, že jednou z jeho priorit ve funkci poslance bude prosadit zrušení osoby blízké, což řidiči často zneužívají jako výmluvu. Také hodlá prověřit, zda je nutné svítit ve dne i v noci. „Proč svítit? Být viděn. Jedna ze zásad bezpečné jízdy. Chci se pokusit zjistit, zda má vliv na snížení nehodovosti," svěřil se Huml se svými plány.
Čtěte také:
Huml v televizi: Bodový systém se změní do roka
Huml: Cizincům bychom napsali na chodník, jak mávat na voliče
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jih