Bárta se kvůli vnitru nezlobí. Je šťastný za dopravu

23.07.2010 13:14 | Zprávy

Hned v úvodu povolebních vyjednávání vyřkly ODS a TOP 09 požadavek, že mecenáš Bárta nesmí vést vnitro. V rozhovoru pro magazín LN uznal klíčový muž VV, že tento rezort ani v budoucnu vést nemůže.

Bárta se kvůli vnitru nezlobí. Je šťastný za dopravu

Nový ministr dopravy Vít Bárta chápe, že se nikdy nemůže stát ministrem vnitra, protože by se jako bývalý šéf bezpečnostní agentury nezbavil podezření ze střetu zájmů. Mrzí ho to především proto, že dosáhl nejvyššího možného vzdělání v oblasti bezpečnostních věd, který se navíc větší část svého života tomuto oboru věnuje. „Ministerstvo dopravy je velmi velkorysou náplastí na jakoukoliv případnou zhrzenost," říká Bárta pro páteční magazín Lidových novin.

Za svou výhodu při vstupu do politiky považuje mecenáš Věcí veřejných svou finanční zajištěnost, protože to je nejpřirozenější imunitní systém vůči jakýmkoliv svodům, které politika nabízí. „Rozhodně nebudu pokrytecky předstírat nějakou skromnost. Nebudu se chovat skromně a svého majetku včetně drahých aut si v době osobního volna budu maximálně užívat," prozrazuje Bárta, že ani přechod do vládní funkce jeho životní styl nijak nezmění.

Jezdit bude svou audinou, služebními vozy se stanou škodovky

Ve své pracovní době hodlá nadále jezdit ve svém soukromém audi, na které je zvyklý. V rezortu dopravy chce jako služební auto zavést Škodu Superb. „Pokud bude chtít někdo z významných funkcionářů tohoto úřadu jezdit za vlastní peníze osobním Astonem Martinem, nevidím v tom problém. Ale pokud má z titulu své funkce právo na služební vozidlo a bude chtít této možnosti využít, pak se musí smířit se Škodou Superb," má ministr dopravy jasno.

Podle něj ten, kdo touží po nadstandardu, si ho má platit ze svého a nikoliv z peněz daňových poplatníků, které rozhodně nejsou určeny na nákupy drahých aut. „Ve chvíli, kdy nás čeká nelehká schůzka s odbory na téma rozsáhlých škrtů ve výdajích, musíme ukázat, že jsme s úspornými opatřeními schopni začít u sebe," argumentuje Bárta.

Životní hodnoty odvíjí od českého státu v době předbělohorské

Ten se považuje nikoliv za konzervativce, ale liberála, protože podle něj každá doba vyžaduje určitý pokrok. „Ale o co větší zažíváme pokrok, o to jasněji musíme mít zakotveny své osobní kořeny. Pro mě jednoznačné hodnoty, k nimž se po celý život upínám a upínat budu, představuje český stát ve své předbělohorské době," svěřuje se Bárta, který se v den svého jmenování ministrem dopravy zašel zamyslet sám nad sebou do katedrály svatého Víta.

Čtěte také:

Prezident Klaus Víta Bártu nezajímá. Odjíždí na služební cestu 

Monopol Českých drah končí, přeje si to Bárta 

Bárta jede. Na ministerstvo si vzal kolegu z ABL 

Klasnová si líbánky neužije, Bárta se drtí dopravu, vtipkuje Rath 

Foto: Hans Štembera

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jih

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

16:55 „Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

Že je klobása na adventních trzích za 120 korun, si už tak nějak zvykáme. Dvě deci svařáku za 60 mož…