Jak rozšířit mýtné?
„Úvaha o zvyšování mýtného je velmi aktuální. Spíš je řeč o tom, kde všude bude a nebude dálniční známka potřeba," míní Bárta. Poukázal na nespravedlivé vybírání poplatků za průjezd Ostravou, když například skrze Brno lze jezdit zadarmo.
Zároveň uklidnil řidiče, že ministerstvo dopravy bude hlavně hledat cestu na omezení kamionů a ne hned zdražovat dálniční známky. Zvýšit mýto ale hodlá, jen zatím není jasné kde a jak.
Zpoplatnění osobních aut?
„Musíme zanalyzovat smlouvu s Kapschem a zamyslet se nad nějakou třetí cestou," řekl Bárta, ale nic podrobnějšího neprozradil. Změny ale chce prosadit už od začátku ledna příštího roku.
„Všechno, co ušetříme, dáme na mosty v Bohumíně. Žádná úspora nezůstane na ministerstvu financí, ale půjde do betonu a asfaltu," prohlásil.
Zabrzděný most
„Já jsem musel zastavit určitý objem staveb pod tlakem událostí. Ale stále hledám úspory k tomu, aby se stavby znovu rozjely. Zastavené stavby se mohou během dvou týdnů zase rozjet," obhajuje své rozhodnutí.
Podle Bárty je to nejméně špatné rozhodnutí z množiny dalších. Údajně se mu zatím podařilo ušetřit zhruba miliardu korun, kterou nyní může poslat zpět na stavby.
Rozšíření dálnice D1 a opravu dalších komunikací podmiňuje velikostí schodku státního rozpočtu na příští rok. Má to být jedna ze zásadních proměnných, podle kterých se budou zadávat nové projekty.
Související:
Bárta zatrhl dostavbu železničních staveb
Bárta zastaví čtyři dopravní stavby a 12 v přípravě
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe