Tůma osobně označil celkem devět oblastí, ve kterých se Prahu pokusí rozvinout. Pro Pražany, mající problém s parkováním v různých městských částrech za různých podmínek bude jistě zajímavou zprávou, že Tůma chce zavést jednotné parkovné. Automobily se totiž podle něj vytlačují z jedné pražské částí do druhé. „Chceme také zohlednit zájmy rezidentů i živnostníků v lokalitě," uvedl lídr pražské kandidátky.
Lídr kandidátky si chce také posvítit na různá výběrová řízení. „Ve věci Jednotného ekonomického systému a různých zakázek v oblasti IT mám pochybnosti. Zvažuji podání na Antimonopolní úřad," uvedl. O svých krocích hodlá veřejnost i tisk včas informovat.
Ze všech volebních lídrů, což v Praze znamená kandidáta na primátora, se ten v čele kandidátky TOP 09 jevil doposud jako nejméně nápadný. To se ale dneškem mění. Tůma spustil nové volební stránky, ve kterých si v duchu svého hesla „bere Prahu na triko." TOP 09 také od čtvrtka otevírá pražskou kampaň. Měla by vrcholit tradičně v posledních čtrnácti dnech. „V této fázi to bude především o setkávání kandidátů s Pražany," přislíbil šéf volební kampaně Tomáš Hudeček.
První jízda politickou tramvají
Kampaň bude podobně jako ta květnová, sněmovní, podle Hudečka pouze pozitivní, TOPka podle něj řekla razantní NE jakémukoliv osočování konkurence. "Nechceme plnit schránky Pražanů různými hanobícími plátky," slíbil Hudeček. Strana se podle všeho pokusí zdůraznit zejména fakt, že většina jejích kandidátů je naprostými politickými nováčky. „Pro nás to bude první jízda politickou tramvají," uvedla kandidátka na starostku Prahy 2 Miroslava Kaňková.
Upozornila tak na fakt, že kandidáti v doprovodu předsedy strany Karla Schwarzenberga a šéfa pražské organizace Františka Laudáta dorazili na setkání s novináři tramvají TOP 09 a tím samým dopravním prostředkem pokračovali posléze na Klárov. Stejná tramvaj bude pražské ulice brázdit až do voleb. "Uvidíte ji na lince číslo devět, doufáme, že se nám s Dopravním podnikem podaří sjednat číslo 09," dodal volební manažer Hudeček. Číselná magie zřejmě ovlivnila i termín zahájení kampaně právě 9. září, což předseda Schwarzenberg neopomněl zdůraznit.
Podle šéfa Prahy Laudáta bude stát pražská kampaň asi 15 milionů korun, je to ale prý jen odhad. 10 milionů vzala TOPka z republikových peněz, o zbytku se pak jedná se sponzory. Strana podle Františka Laudáta nechce v programu pro Prahu slibovat žádné zázraky. "Pokud se jen dají věci trochu do pořádku, bude to obrovský pokrok," nechal se slyšet šéf pražské TOP 09.
Čtěte také:
Tůma: TOP 09 má styl a šanci na úspěch. Proto jsem to vzal
Tůma si bere Prahu na triko. Zatím jen v metru
Foto: Hans Štembera
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Mašek