Bárta se také zajímal o problematický úsek chystané části z Tábora do Veselí nad Lužnicí, která by měla vést přes pozemky podnikatele Josefa Bezecného. Jednou z variant je jeho pozemky obejít a vytýčit trasu zhruba o deset metrů dál. „Nařídil jsem svým podřízeným prověřit variantu možnosti vyhnout se problematickému pozemku," řekl Bárta.
Josef Bezecný vlastní v trase dálnice 844 metrů čtverečních, za které podle úředníků žádá peníze i platbu v naturáliích. Po státu chce například vyrovnání za psychickou újmu nebo pytle biobrambor. Přesné požadavky, jak ho vyzval i senátor a předseda pro dostavbu dálnice D3 a rychlostní komunikace R4 Pavel Eybert (ODS), nepředložil.
Jednání se nevyhýbám, řekl Bárta
I když podle úředníků je dohoda s podnikatelem téměř nemožná, Bárta řekl, že se jednání s Bezecným nevyhýbá. „Aktuálně řeším případ statkářky Havránkové u dálnice D11 u Hradce Králové, z kterého mám zatím dobrý pocit. Uvidíme, jak to bude s případem pana Bezecného," dodal Bárta.
Posunutí původní trasy D3 o deset metrů by vyšlo stát možná až o 30 milionů dráž, ale vyhnul by se tak průtahům a soudním sporům. Stavba úseku o délce 25 kilometrů z Tábora do Veselí nad Lužnicí by tak byla dodržena. Otevřít se má na podzim 2012. Celkové náklady jsou okolo 10 miliard korun a dosud jsou prostavěné dvě miliardy.
Pokračování spojnice z Prahy na jih Čech, z Veselí do Českých Budějovic bude zřejmě platit soukromý investor v rámci projektu PPP.
Foto: autor
Na snímku: Ministr Bárta přijel do Tábora dopoledne vlakem. Na nádraží ho vítala starostka Hana Randová (ODS).
Více:
Bárta na jihu Čech: Cesta vlakem se zkrátí, dostavba D3 je nereálná
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kraus