Bárta na jihu Čech: Z jednání s Havránkovou mám dobrý pocit

11.09.2010 10:01 | Zprávy

Ministr dopravy Vít Bárta (VV) zhodnotil při své páteční návštěvě Jihočeského kraje situaci ohledně dopravy, která je pro kraj klíčová. Ať se to již týká železnice a IV. železničního koridoru, tak i budované dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic.

Bárta na jihu Čech: Z jednání s Havránkovou mám dobrý pocit

Zatímco slíbil, že do čtyř let by vlaky mezi Prahou a Českými Budějovicemi mohli jezdit o skoro hodinu kratší čas, u dálnice tak optimistický nebyl. Stavba D3 je ale podle něj důležitá, jen už nyní ví, že v tomto volebním období se celá 170 km dlouhá trasa dostavět nestihne.

Bárta se také zajímal o problematický úsek chystané části z Tábora do Veselí nad Lužnicí, která by měla vést přes pozemky podnikatele Josefa Bezecného. Jednou z variant je jeho pozemky obejít a vytýčit trasu zhruba o deset metrů dál. „Nařídil jsem svým podřízeným prověřit variantu možnosti vyhnout se problematickému pozemku," řekl Bárta.

Josef Bezecný vlastní v trase dálnice 844 metrů čtverečních, za které podle úředníků žádá peníze i platbu v naturáliích. Po státu chce například vyrovnání za psychickou újmu nebo pytle biobrambor. Přesné požadavky, jak ho vyzval i senátor a předseda pro dostavbu dálnice D3 a rychlostní komunikace R4 Pavel Eybert (ODS), nepředložil.

Jednání se nevyhýbám, řekl Bárta

I když podle úředníků je dohoda s podnikatelem téměř nemožná, Bárta řekl, že se jednání s Bezecným nevyhýbá. „Aktuálně řeším případ statkářky Havránkové u dálnice D11 u Hradce Králové, z kterého mám zatím dobrý pocit. Uvidíme, jak to bude s případem pana Bezecného," dodal Bárta.

Posunutí původní trasy D3 o deset metrů by vyšlo stát možná až o 30 milionů dráž, ale vyhnul by se tak průtahům a soudním sporům. Stavba úseku o délce 25 kilometrů z Tábora do Veselí nad Lužnicí by tak byla dodržena. Otevřít se má na podzim 2012. Celkové náklady jsou okolo 10 miliard korun a dosud jsou prostavěné dvě miliardy.

Pokračování spojnice z Prahy na jih Čech, z Veselí do Českých Budějovic bude zřejmě platit soukromý investor v rámci projektu PPP.

Foto: autor

Na snímku: Ministr Bárta přijel do Tábora dopoledne vlakem. Na nádraží ho vítala starostka Hana Randová (ODS).

Více:

Bárta na jihu Čech: Cesta vlakem se zkrátí, dostavba D3 je nereálná 

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radek Kraus

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Jak podle vás zajistit práci seniorům?

Pravda je, že doba jde dopředu a lidé ve starším věku se mají problém ,,jít s dobou". Ale podle mě to bude problém i do budoucna, třeba pro dnešní 30. Za 30 let mohou řešit stejný problém jako senioři dnes, protože i když jsou třeba technologicky zdatnější než dnešní starší generace, tak za těch 30 ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hejtman Zimola: Nové návštěvnické centrum u Kvildy víc otvírá Šumavu návštěvníkům

22:29 Hejtman Zimola: Nové návštěvnické centrum u Kvildy víc otvírá Šumavu návštěvníkům

Za zpestření, které více otevírá Šumavu návštěvníkům, považuje hejtman Jiří Zimola nové návštěvnické…