„Téma je to ‚vděčné‘, protože působí na všechny voliče," uvedl pro Novinky.cz politolog Jan Kubáček. Na tom se shodne i s dalším politologem Tomášem Lebedou. „Samozřejmě, že tam hraje roli i to, že těchto lidí je poměrně velmi málo, nevolí a nemohou se nijak aktivně bránit." Podle Lebedy strany pracují s průzkumy, které jim zřejmě ukázaly, že problémy s lidmi na okraji společnosti jsou pro lidi ty nejpalčivější.
Pozor na radikály
Ovšem Lebeda před podobně cílenou kampaní varuje. „Ta kampaň je ale pak hodně problematická, protože když používá zkratkovitá hesla ‚narkoman - problém, bezdomovec - problém‘, tak to pak paušalizuje. Přitom třeba bezdomovec sice zapáchá, ale je spíše tím, kdo potřebuje pomoc," poznamenal.
Kubáček vedle toho varuje před uchopením tématu radikály. „Ve chvíli, kdy se tématem zaštiťují strany napříč spektrem, většinou dochází k tomu, že se téma vyprázdní. Společnost má pocit, že s tím nikdo nic nedělá, a pak je oslovena radikálem," myslí si politolog.
Mostecká ČSSD trvá na svém
Server v této souvislosti například uvádí slogan buňky ČSSD na Praze 5: „Pryč s narkomany, bezdomovci a hernami". Pražská organizace později na doporučení centrálního vedení ČSSD reklamu s kontroverzním sloganem stáhla.
Nemenší rozpaky vzbudil i billboard ČSSD v Mostě, z něhož místní lídr Karel Novotný hlásá: „Proč bych měl litovat, že jsem ve svém domově národnostní většinou? Jeden stát, jedna pravidla!" Výkonný místopředseda ČSSD Bohuslav Sobotka sice požadoval stažení reklamy s tím, že ČSSD se od populismu distancuje, místní organizace se ale úřadujícímu předsedovi vzepřela a slogan „žije" dál.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ova