Kdo má rád porno a skupinový sex?
Následují potrat, sledování pornografických filmů, striptýz, homosexuální styk a hra graduje dotazem, zda je dobrý skupinový sex. Nakonec dívka z katolické rodiny zůstává osamocena a otřesená odmítá se dál hry účastnit. Zajímavý je i fakt, že učitelka ze třídy se postavila na stranu obhájců skupinového sexu.
„Mé patnáctileté dceři stojící po většinu hry proti názoru své třídě nešlo na rozum, jak taková hra může přispět ke stmelení skupiny stojící na prahu společných čtyř let studijního života. A proč ještě dříve, než si zapamatuje jména svých spolužáků a než zjistí, jaké má kdo zájmy, musela vědět, kdo nemá problém s análním či skupinovým sexem," komentoval záležitost otec dítěte, který si na postup školy stěžoval u ředitele.
Je to vážná věc, míní ministr
„Seznamovací kurs" připravovala takzvaná zážitková agentura. Ministra školství Josefa Dobeše jsme požádali o vyjádření, zda takovéto hry nemohou některým dětem způsobit trauma.
„Vidím to jako problém a podobnými případy jsem se zabýval. Jedná se o takzvané adaptační programy, kdy v rámci navázání vztahů mezi spolužáky ti prváci absolvují takovýto kurz na začátku školního roku. Jsou na to firmy, které pro ně připravují program. Já když řeším podobné problémy, tak jsem zaražen tím, že ředitelé těch škol přistoupí na takové projekty, aniž by se dopředu informovali, co se na tom kursu má dít, a zpětně, co se dělo a kam až se zašlo v těch adaptačních technikách," řekl ParlamentnímListům.cz ministr Dobeš.
Kurs může dítě poškodit
„V tom případě, o kterém se bavíme, již nejde o adaptační techniku. Takováto věc tu studentku může velmi hluboce zasáhnout. Dokáži si představit, o co víc musí být takovým zážitkem zasažena, když ty své budoucí spolužáky ještě nezná," míní Dobeš.
Dobeš uvedl, že když se seznamuje s podobnými případy, tak nezjišťuje nějaké pochybení v tom, že by cíleně mělo být nějaké dítě vystaveno stresu, ale spíše se podle něj jedná o amatérismus a nezkušenost s těmito programy, které se vyrojily jako houby po dešti.
„Ti ředitelé od programů očekávají něco jiného, než se může nakonec objevit, a já jim kladu na srdce a doporučuji, aby jim ty agentury dopodrobna odvykládaly a představily techniky kurzu. A aby ředitelé získali zpětnou vazbu od učitelů a rodičů, protože ty děti tam opravdu mohou být vystaveny něčemu podobnému a to není v pořádku," dodal Dobeš.
Školy mají s rodiči komunikovat
Prvnízprávy.cz informovaly, že ředitelé škol, kteří se připojili k protestu proti sexuální výchově na školách, jsou dopisem z ministerstva vybízeni, aby svůj podpis pod petici vysvětlili. Za odmítnutí vyučování sexuální výchovy pak dle dopisu hrozí ředitelům právní postih, a to pro neplnění Rámcového vzdělávacího programu Základní vzdělávání.
„To se přiznám, že o této věci nevím. Já jsem naopak inicioval dopis, v němž se říkalo, že ta kontroverzní příručka není materiálem ministerstva a není učební látkou. Říkám školám, aby na prvních třídních schůzkách informovali rodiče, jakým způsobem se přednáší sexuální výchova na jejich škole a pokud by s tím představeným způsobem rodiče nesouhlasí, takže je třeba najít alternativní program a respektovat vůli rodičů," reagoval Dobeš.
Škola má informovat, ne hlásat světonázor
Dobeš míní, že škola by neměla hlásat světonázor, nýbrž že by měla dětem poskytovat pokud možno co nejvíce objektivní ucelené strukturované informace, ne dílčí data, aby dítě vědělo, že existuje několik „přihrádek" a dítě samo si má otevřít přihrádku, která mu připadá správná.
„To je podstata toho, co děje, a ta sexuální příručka to jenom vyostřila. Jsou rodiče, kteří se bojí, že by škola vedla děti k jinému světonázoru, než kam je vede rodina. A to uznávám, že není dobře. To se dělo v minulosti. To byla ta dvojí morálka, kdy se ve škole něco říkalo a doma se to říkalo jinak. A ředitelům říkám, že v oblasti světonázoru by měla být škola naprosto neutrální," míní ministr.
Neposlat dítě do výuky je krajní možnost
Pokud mají rodiče problém s výukou, tak by se nejdříve podle ministra měli pokusit domluvit s vedením školy, případně se školskými radami a poslední instancí je ministerstvo. „Já jsem ministr, který říká, že si váží zodpovědného rodiče. Já jsem s těmito rodiči vedl dialog a za několik týdnů se mám s nimi znovu setkat. Já si jich velmi vážím, protože je potřeba, aby zde byli rodiče, které se zajímají o své děti a o to, co se děje ve škole," řekl Dobeš.
Redakce požádala ministra, aby okomentoval možnost, že by k dohodě rodiče se školou nedošlo, a rodič by neposlal své dítě například na hodinu sexuální výchovy.
„Já bych řekl, že morální právo na to má, ale je to až krajní mez a je mi pak líto, že k tomu došlo. Já věřím a můj dopis školám k tomu směřoval, že škola má brát rodiče jako partnera. Od ředitelů naopak slýchám velké stesky, že rodičům je jedno, co se děje ve škole, nezajímají se o své děti, jejich děti se chovají hrozně, jsou obtížně zvladatelné a když se na rodiče škola obrátí, tak v tu chvíli ti rodiče nemají zájem a mnohdy jsou i arogantní," dodal ministr Dobeš.
Čtěte také:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lukáš Petřík