Hodně nadějně vypadalo, když faktický lídr Věcí veřejných Vít Bárta nastoupil energicky na ministerstvo dopravy, o kterém vrabci cvrlikali, že zde na předražené zakázky tečou peníze daňových poplatníků plným proudem. Minulý týden zpráva Nejvyššího kontrolního úřadu potvrdila, že se nejméně polovina z každoroční padesátimilionové dotace na stavbu silnic a dálnic utratí zbytečně a nehospodárně.
„K jistě velkému zklamání ministra dopravy se s tím bohužel nedá nic dělat. Nevýhodné smlouvy jsou uzavřeny na léta dopředu. Do černých asfaltových děr tak budeme lít další miliardy, které protečou majitelům velkých zahraničních firem," uvádí sociolog Jan Keller v komentáři deníku Právo s tím, že by se mohlo zdát, že tedy VV kandidovaly na jaře do parlamentu zcela zbytečně.
Na každém kilometru silnic se dalo ušetřit padesát milionů
„Se stromem korupce sice veverky nezatřásly, podepsaly se však pod zákony, které umožní tunely stále znovu naplňovat penězi," upozorňuje sociolog a poukazuje na to, že jen na snížení platů zaměstnanců ve veřejné sféře, které Bártova strana pomohla prosadit, ušetří státní pokladna ročně šest až deset miliard a další dvě miliardy uspoří na nemocenské.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jih