V nedělních Otázkách Václava Moravce se kromě ekonomických otázek a dalších problémů státní správy řešila i zvyšující se agresivita řidičů a počet dopravních nehod. O tomto tématu v pořadu hovořili dopravní expert VV Stanislav Huml, poslanec ČSSD Jeroným Tejc a šéf dopravní policie Leoš Tržil.
Velké vozy velkou agresivitu značí
"Agresivita řidičů se silnými vozy narůstá, předjíždění zprava je nebezpečné, setkávám se s ním často," přiznal v ČT Tejc.
A právě na styl chování, který řidiči volí, se podle Tržila v tomto roce zaměří právě dopravní policie."Prioritou je zaměření na způsob jízdy, nejen rychlost," sdělil v pořadu s tím, že je dobře, že se v souvislosti s agresivními řidiči začíná hovořit i o stylu řízení vozidel. "Autoškolství by mělo být celoživotním vzděláváním," nastínil šéf policie cíle, kterých chce dosáhnout.
S tím souhlasil i Huml, podle kterého je klíčová výpověď řidičů a účastníků nehody přímo na místě, kde se stala. Právě ta se podle něho dosud stále podceňuje. A k průběhu nehody a její reflexi policií se vyjádřil i Tejc.
Důležitý je systém měření
"Musí se vytvořit systém měření, aby policie mohla zastavit viníky nehody ihned," prohlásil v pořadu Tejc s tím, že jedině tak se docílí toho, aby se na dálnici jezdilo maximálně rychlostí 130 km v hodině.
Tržil poté v závěru pořadu optimisticky prohásil, že v současné době je sice počet nehod vyšší, mívají však menší následky. "Není to jen o represi, začít se musí už v autoškolách," uvedl v pořadu a zopakoval, že důležitá je pro řidiče začátečníky zejména výchova k ukázněné jízdě.
Více čtěte:
Huml chce zrušit značky oznamující omezení rychlosti
Bárta u Jílkové: Křik a nepříjemné narážky
Foto: machinegun.cz
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jas