Bárta mě zval do strany. Asi kvůli kauze ABL, tvrdí Kmenta

05.02.2011 6:26 | Zprávy

Novinář Jaroslav Kmenta, který odhalil podíl společnosti ABL na sledování politiků ODS v letech 2006 a 2007 odmítl nabídku bývalého majitele firmy a ministra dopravy Víta Bárty (VV) na členství v této straně. Co se týče vzdálené budoucnosti, politické angažmá ale Kmenta nevyloučil.

Bárta mě zval do strany. Asi kvůli kauze ABL, tvrdí Kmenta

Na odhalení kauzy kolem sledování politiků Prahy 11, na němž se měla podílet i společnost ABL, již vedl šéf dopravy Vít Bárta (VV), má největší podíl deník MF Dnes a její novinář Jaroslav Kmenta.

Právě ten v souvislosti se znovurozdmýcháním kauzy poté, popisuje i pozadí odhalování celého případu. Na ten MF Dnes upozornila poprvé v září loňského roku.

Kmenta totiž od Bárty poté, co se začal o kauzu kolem ABL zajímat, dostal nabídku udělat v rámci jeho strany politickou kariéru.

Za Věci veřejné mohl totiž kandidovat v komunálních volbách a byl mu nabídnut i post starosty Prahy 1. A právě novinář, který celý případ odhalil, nyní analyzuje, proč mu Bárta podobnou nabídku učinil.

Bártovo řešení: Co takhle zacpat Kmentovi ústa?

"Co kdybysme mu zacpali ústa, kdybysme ho dostali na svoji stranu," vysvětluje Kmenta pravděpodobný důvod Bártovy zajímavé nabídky v Pressklubu Frekvence 1, který stanice odvysílá tuto sobotu.

Pro ParlamentníListy.cz ale žurnalista uvedl i další možné důvody, proč jej Věci veřejné chtěly získat na svoji stranu. "I když se Věci veřejné dostaly do parlamentu, potřebovaly ve své baště, tedy v Praze 1, ještě pozvednout," zamyslel se Kmenta nad dalším důvodem, proč jej VV s nabídkou oslovily.

Nevrtejte se v mé minulosti, přál si zřejmě Bárta

Za její primární důvod ale označil kauzu ABL, resp. její případné zametení pod koberec. "Pan Bárta zřejmě nechtěl, abych se jako novinář vrtal v jeho minulosti," uvedl jako hlavní důvod nabídky, kterou mu VV prý učinily už v červnu 2010, Kmenta. Ten však návrh rezolutně odmítl.

Sledujeme kauzu ABL

Novinář také uvedl, že v nejbližší době se ho jakékoliv politické angažmá netýká, s novinářským řemeslem je totiž prý spokojen. Své zapojení politiky do budoucna ale nevyloučil. "Možná na stará kolena..." řekl ParlamentnímListům.cz Kmenta.

K nabídce, aby se novinář angažoval ve Věcech veřejných, se vyjádřila i jejich volební lídryně na Praze 1 a současná zastupitelka Jana Pařízková.

Pařízková: VV na Praze 1 na tom špatně nejsou

"Vím o té nabídce jenom z médií, nedokážu posoudit, co by kandidatura pana Kmenty zapříčinila. Zrovna na Praze 1 na tom VV nejsou nijak bídně, kandidovali zde lidé, kteří se v rámci strany v městské části dlouhodobě angažují, myslím, že lidé to ocenili," vysvětlila ParlamentnímListům.cz Pařízková, že VV v Praze 1 uspěly i bez novináře Kmenty.

Sám ministr dopravy Vít Bárta (VV) se k nabídce zatím nevyjádřil.

Více čtěte:

  • Překvapení ve sněmovně: Kolaps hlasovacího zařízení. Kvůli ABL a Vondrovi?
  • Vondra netuneloval, tvrdí šéf ProMoPra. Ve dvou denících
  • Zaorálek pro rozhlas: Kvůli ABL chceme debatu ve sněmovně
  • Paroubek: Věci veřejné - Agentura Bártových Lží
  • Tento článek je uzamčen

    Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

    Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

    reklama

    autor: Jana Šulcová

    Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

    Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

    Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

    Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


    Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

    Další články z rubriky

    Správa železnic: Podobu terminálu VRT mezi Kořenicemi a Bečváry určí architektonická soutěž

    10:34 Správa železnic: Podobu terminálu VRT mezi Kořenicemi a Bečváry určí architektonická soutěž

    Správa železnic vyhlásila architektonicko-urbanistickou soutěž na nový terminál Kořenice-Bečváry VRT…