Nova chce dotovat český film. Až na ČT nepoběží reklamy

06.02.2011 19:47 | Zprávy

Komerční televize Nova slibuje, že poté, co bude z veřejnoprávní ČT úplně stažena reklama, se bude podílet na financování rozvoje české kinematografie. Kdy se tak stane, ale není vůbec jasné.

Nova chce dotovat český film. Až na ČT nepoběží reklamy

Stejně jako Česká televize hodlá i TV Nova v budoucnu podporovat tvorbu české kinematografie. Ve své tiskové zprávě sdělila, že by se mohla přímo účastnit na financování Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie. A to poté, co z obrazovek ČT zmizí reklama a peníze z ní půjdou výhradně do rozpočtů soukromých televizí.

Z reklamy do filmu

Prostředky získané z reklamy lze přitom podle TV Nova využít právě i na podporu českého filmu. Ne však prostřednictvím přerozdělování přes ČT, která je z největší části financována z koncesionářských poplatků.

Více:
Televize ruší tender na vymáhání koncesionářských poplatků

Poslanci tento týden přitom rozhodli o odkladu projednávání novely zákona o České televizi, podle níž měla být zachována reklama v ČT i po skončení procesu digitalizace.

Dále čtěte:
Proti všem. Moravec zahájil Otázky á la Jirásek

V únoru jasno nebude

O úplném zrušení reklamy v ČT po přechodu na zemské digitální televizní vysílání bylo rozhodnuto a v zákoně zakotveno už v roce 2007. Senátní novelu bude sněmovna schvalovat nejdříve na příští schůzi. Z programu únorového zasedání poslanci normu vyřadili.

O odklad sněmovního projednání přitom žádal ministr kultury Jiří Besser (TOP 09). Chtěl totiž získat čas na to, aby s komerčními televizními stanicemi vyjednal výši jejich příspěvku na financování české filmové tvorby.

Andruško vyhrožuje arbitráží

Šéfové Novy a Primy přislíbili peníze pod podmínkou, že reklama v ČT s přechodem na digitalizaci letos v listopadu skončí. Šéf TV Nova Jan Andruško v případě schválení senátní novely dokonce hrozí arbitráží.

Podíl příjmů z reklamy se podle jejích internetových stránek přitom u České televize pohybuje okolo devíti procent. Jedná se o jeden z nejnižších příjmů v rámci evropských veřejnoprávních televizí - například italská televize RAI čerpá z reklamy až 34 procent svých příjmů, rakouská ORF až 26 procent.

Sledujeme téma Česká televize

Fotokoláž: Hans Štembera

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jas

Ing. Petr Bendl byl položen dotaz

Uděláte tentokrát něco nebo budete zase jen přihlížet?

Máte vysvětlení, proč opět před vánoci roste cena másla? Nepřipomíná vám to scénář z loňského roku, kdy taky před vánoci rostly ceny másla, cukru, vajec? Je to podle vás v pořádku a odůvodněné? Kdo za navýšením stojí a nemyslíte, že byste s tím konečně něco měli dělat? Netvrdím, že máte nabourávat s...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Když vyhraje Harrisová. Musk těsně před volbami zmrazil USA

9:35 Když vyhraje Harrisová. Musk těsně před volbami zmrazil USA

Ve více než dvou a půl hodinách stihli moderátor Joe Rogan a nejbohatší muž planety Elon Musk všelic…