Bárta představil superkoncepci. Je to antistrategie, tvrdí opozice

10.02.2011 21:15 | Zprávy

Novou dopravní koncepci představil ministr dopravy Vít Bárta (VV) sněmovnímu hospodářskému výboru. Podle jeho předsedy Milana Urbana (ČSSD) jde ale spíše o antistrategii, než dobrý a koncepční plán.

Bárta představil superkoncepci. Je to antistrategie, tvrdí opozice

Šéf dopravy Vít Bárta  (VV) ve čtvrtek představil koncepci hlavních priorit v oblasti dopravy s perspektivou do roku 2025. Seznámil s ní i Poslaneckou sněmovnu.

Bártův projekt se chce zaměřit především na podporu železnice, PPP projekty či různé možnosti financování infrastruktury. Informaci přinesla agentura Mediafax.


NKÚ apeloval již dlouho. Bárta ho konečně vyslyšel

O podobný projekt usiloval už dlouho i NKÚ. Ten se tak nyní dočkal. "Nejvyšší kontrolní úřad opakovaně volal po tom, že neexistuje dopravní koncepce České republiky a že neexistence tohoto dokumentu vytváří korupční prostředí," uvedl superkoncepci ministr dopravy. "Tento materiál je velmi potřebný, jeho realizace ale bude vyžadovat velkou odvahu především koaličních poslanců," dodal.

Bárta během sněmovní diskuse připustil, že v české dopravě chybí finanční prostředky, zároveň ale uvedl, že nemůže požadovat navýšení zdrojů, když peníze chybí i na důchodovém účtu. "Pak si musím klást otázku, co je mravné. Tento dokument pouze říká, že pokud od vlády mám pouze tolik peněz, jsem za ně schopen postavit přesně toto," argumentoval šéf dopravy.

Koncepce podle Mediafaxu upřednostňuje především na PPP projekty (partnerství veřejného a soukromého sektoru), realokaci zdrojů, podporu železnice, veřejná logistická centra, změny v tarifní politice či na hledání silného partnera pro ČD Cargo. 

Sněmovní výbor příliš nejásal

Návrh ministerstva dopravy se však na hospodářském výboru setkal spíše s kritikou. "Já jsem bohužel zaznamenal pouze výhrady. Tato superstrategie, můžeme jí říkat antistrategie, může republiku posunout spíše dozadu. Je velmi pesimistická z hlediska finančního výhledu a nepředpokládá žádné urychlení výstavby infrastruktury," ohradil se například předseda výboru Milan Urban (ČSSD).

Stavby jsou v koncepci seřazeny prioritně a ministr dopravy připustil, že pokud budou zdroje a oproti plánům vyšší hospodářský růst, mohou být započaty i stavby, které jsou v současné chvíli v seznamu pod čarou. 

Více čtěte:

Bártu budou grilovat na výboru. Kvůli cenám dálnic

Foto: Hans Štembera 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jas

Kdo řídí Prahu?

Podle všeho byste měl vy, ale přijde vy, že je to spíš Hřib. Myslíte, že tu kumulaci funkcí zvládáte? Proč jste chtěl být primátor, když o vás není vůbec slyšet, za to o Hřibovi až moc? A stojíte za ním, co se týká toho, jak si jako náměstek pro dopravu vede? Vždyť je to jen chaos nebo nějaký skandá...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman Křeček k případu Vladimíra Kapala: Dopis jsem dostal. Je třeba se zamyslet

4:40 Ombudsman Křeček k případu Vladimíra Kapala: Dopis jsem dostal. Je třeba se zamyslet

Veřejný ochránce práv Stanislav Křeček reaguje na případ šéfredaktora Svobodného rádia Vladimíra Kap…