Divačka spílala Hrabovskému. Váš exitus, tak to už je moc

22.02.2011 22:26 | Zprávy

Kontroverzní heslo lékařských protestů „Náš exodus, váš exitus?“ vymyslela agentura Ewing PR, nicméně lékaři slogan prodiskutovali a následně odsouhlasili.

Divačka spílala Hrabovskému. Váš exitus, tak to už je moc

Podle Jiřího Hrabovského, který je jednatelem mediální agentury Ewing PR, lékaři na nevyhovující podmínky ve zdravotnictví již upozorňují posledních 20 let, ovšem do chvíle, než si najali experty na komunikaci, tak „po nich ani neštěkl pes".

Psali jsme:
Byl jsi proti nám? Jsi bez práce, vyslechl si doktor. Solidarita je pryč
Engel zase taková výhra není, vzkazují Rathovi jeho ředitelé
Poslancův návrh: Vězení pro lékaře, který neošetří umírajícího
Lékař: Vracíme se, tomu pánovi z ODS radost neuděláme
Bulvár se vysmál Engelovi. Šéfvyděrač má, co chtěl. Rath se obává

Od 15. září, kdy protestní kampaň lékařských odborů oficiálně začala, se toto téma objevilo přibližně ve čtyřech tisícovkách mediálních sdělení, pochlubil se Hrabovský, který novináře za jejich přínos v celé věci ocenil.  „Já nemůžu médiím vůbec nic vyčítat, věnovala se tomu, bavila se s lékaři, upozorňovala na problém," řekl v úterním vydání pořadu Hydepark v České televizi. 

Lékaři to odkývali

Diváky pochopitelně zajímalo, kdo stál za kontroverzním sloganem „Náš exodus, váš exitus?", který byl často uváděn jako příklad neomaleného vydírání.



Volající postarší divačka se pak pobouřeně ptala, kdo tento slogan, který jen s obtížemi vyslovila, vymyslel. "Nemyslíte si, že ten slogan Náš exidus ... váš exitus už je trochu moc, že to je za hranou," ptala se rozrušeně a moderátor Daniel Takáč přikyvoval.

„Tento slogan jsme navrhli my, náš tým, a klient ho přijal," prozradil jednatel Ewing PR. Prý tomu předcházela podrobná debata, kdy lékaři i mediální experti zvážili všechna pro a proti.

Sledujeme téma: Exodus lékařů

„Kritika přišla mnohem později, než jsme očekávali," dodal Hrabovský s tím, že podle něj to „rozumní vždycky brali jako nadsázku".  A opět zdůraznil, že na závěr sloganu je otazník.

Jste komunista, horlil divák

Nicméně ne všichni diváci se k celé akci stavěli tak pozitivně. „Udělal jste velkou radost komunistické straně, pamatujeme vás z televize jako fanatického komunistu," pustil se do Jiřího Hrabovského jeden z volajících.

Ten odmítl, že by byl členem komunistické strany a popřel, že by za celou akcí stálo jakékoli politické uskupení. „Ta představa, že to řídí politická opozice (...), během kampaně jsem několikrát slyšel názor, že to řídí sociální demokracie," dodal Hrabovský.

Hysteričtí byli spíše oponenti

Navíc prý neviděl důvod, proč by kampaň měla lidi vyděsit, jak tvrdil jiný z diváků. „Lidé, kteří čtou Blesk a poslouchají tyto poplašné zprávy, tak se mohli nechat zneklidnit," připustil po chvíli, nicméně hysterii prý vyvolali spíše oponenti celé akce, když začali „vymýšlet stanné právo".

Právě takové útoky pak podle Hrabovského vedly k tomu, že začal kampaň brát osobně. „Na začátku to byl obchodní případ (...), po Novém roce, když začala ta masáž, vyděrači, když se do toho pustil Blesk, Reflex, bulvární média, (...), tak se to pro nás stalo tak trochu osobní záležitostí," vysvětlil.

Čas na lízání ran

V závěru debaty jednatel Ewing PR potvrdil, že v případě zájmu ze strany lékařů by s jejich odborovým klubem rád spolupracoval i nadále. „Teď je ale čas na nějaký time out, nějaký odpočinek, na lízání ran," uzavřel.

Těsnou většinu diváků Jiří Hrabovský nepřesvědčil, v internetovém hlasování mu mínus dalo 55 procent z nich.

Odborník: Hodnotím to hodně vysoko

Marketingový odborník Pavel Brabec PR kampaň Děkujeme, odcházíme ohodnotil z odborného hlediska jako úspěšnou. „Kampaň hodnotím hodně vysoko, byla to profesionálně odvedená práce. Odbory by ji samy asi také zvládly, ale rozhodně ne s takovým efektem a dosahem. Dobře byla zpracovaná strategie i exekuce. Na to jsou exaktní postupy, speciální know-how," řekl pro ParlamentníListy.cz Pavel Brabec, prezident Asociace reklamních agentur.

„Jako občan pláču, ale jinak uznávám, že to byl od LOK chytrý krok přizvat si pro kampaň specializovanou agenturu," dodal.

Hrabovský na přímý dotaz odmítl říci, kolik celá akce stála. Média odhadují, že nejméně tři a půl milionu korun.

Dále čtěte:
Šéf Senátu hájí Engela. Aby odborář netrpěl jako v Barmě
Šťastný stále zuří: Skáčeme, jak píská Kubek, Engel a Voleman
Heger: Nebudeme mluvit šéfům nemocnic do přijímání lékařů
Policejní odborář: Nejsme jako doktoři. Nemáme peníze na vlastní kampaň


Foto: Hans Štembera

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jan Cibulka

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Sliby chyby. Unijní miliardy po povodních nedorazí. A takto to vypadá s pomocí vlády

20:17 Sliby chyby. Unijní miliardy po povodních nedorazí. A takto to vypadá s pomocí vlády

REPORTÁŽ „Chtělo by to změnu legislativy, ať stát může pomáhat postiženým městům a obcím rychleji ne…