Domácí ošetřovatelky za nemocnými dojíždějí, cvičí s nimi a zajistí základní ošetření. Pro pacienty je to většinou levnější a příjemnější alternativa k pobytu v nemocnici. Jsou to však oni, kdo na spory nejvíce doplácejí. Čtvrtina z nich si teď domácí péči raději platí, přestože na ni mají nárok zdarma. "Byla jsem velmi spokojená, dva roky ke mně chodila jedna sestřička. Měla jsem k ní důvěru, byly jsme už přítelkyně. Třikrát týdně se mnou cvičila. Mám roztroušenou sklerózu. Teď ke mně chodí někdo z charity,"popisuje na portálu svou nepříjemnou situaci paní Helena Vincourová z Roztok.
HomeCare se pojišťovně znelíbila. Tak jí vypověděla smlouvu
Společnosti nepomohly ani stížnosti na správní radě pojišťovny, ministerstvu zdravotnictví a financí. Případem se začal podrobněji zabývat až Krajský soud v Jihlavě, který výpověď zrušil. "Důvody pro výpověď jsou uvedeny jen obecně," odůvodnila verdikt jihlavská soudkyně Eva Bastlová. Případ projednají i další soudy, na které se firma HomeCare obrátila.
Podle majitele firmy Petra Jenka se spor rozhořel poté, co odmítl na jedné své pobočce podepsat dodatek smlouvy, který mu předložil manažer VZP. Dodatek totiž bez odůvodnění zužoval objem péče pracovníků společnosti na čtvrtinu. "Budoval jsem to čtrnáct let a najednou má být konec? Nejhorší je, že se to může stát komukoli dalšímu. Stačí se znelíbit VZP," stěžuje i na postup pojišťovny Jenka.
Pojišťovna rozhodnutí obhajuje s tím, že společnost soustavně porušovala povinnosti vyplývající z vyplývajících smluv. Více však své chování vysvětlovat nehodlá.
Práci pojišťoven nikdo nekontroluje
Případ Společnosti HomeCare Services & Supplies opět dokazuje, že obrovská moc největší pojišťovny je v podstatě nekontrolovaná. VZP financuje zdravotní péči 6,5 milionu pacientů, jejichž ordinace se bojí s pojišťovnou hádat, aby náhodou nepřišly o smlouvu. Odvolání k vyšším instancím přitom není možné, protože se na vyšších instancím pojišťovnám věnuje pouze minimum zaměstnanců.
Například na ministerstvu zdravotnictví se pojišťovnami zabývá jen pět pracovníků. Ti však případ společnosti HomeCare vyhodnotili jako tvrzení proti tvrzení. Jistou naději by zdravotnickým společnostem mohlo dodat zřízení Úřadu pro dohled nad zdravotními pojišťovnami. V době krize se však zatím jeho zavedení zatím nezdá příliš pravděpodobné.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: qot