Docela pozdvižení způsobila informace, že si ministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek (TOP 09) hodlá na vysvětlování sociální a důchodové reformy široké veřejnosti najmout soukromou PR agenturu. „Oslovili jsme je nezávazně, je to ve stadiu úvah nad možnými variantami," přiznává pro ParlamentníListy.cz ministr práce Drábek. Získat zakázku by tak mohla i agentura Ewing PR, která stála za úspěšnou kampaní Lékařského odborového klubu Děkujeme, odcházíme.
- SLEDOVALI jsme: Exodus lékařů
"Vím o tom jen zprostředovaně přes média," říká k tomu pro ParlamentníListy.cz vedoucí kampaně Děkujeme, odcházíme Martin Jaroš. Jeho projekt pro LOK získal na udílení České ceny za PR absolutní vítězství. Navíc byla lékařská kampaň vyhodnocena jako nejlepší ze 102 přihlášených projektů v 6. ročníku soutěže pořádané Asociací Public Relations Agentur.
Nikdo pořádně neví, jak budou reformy vypadat
„Faktem je, že občané neustále slyší, že se chystají reformy, ale nikdo pořádně neví, jak budou vypadat," připouští pro redakci Jaroš, že podoby reforem nejsou veřejnosti vůbec, nebo jen málo srozumitelně představovány. „To pak jsou i sebelepší úmysly k ničemu," říká mediální autor kampaně, která údajně vyšla LOK na pět až deset milionů korun.
Pokud by ale ministr práce a sociálních věcí Drábek chtěl použít miliony z veřejných prostředků na propagaci sociální a důchodové reformy, přihlásila by se se svými nároky opozice. „V případě, že by k tomu došlo, tak bychom požadovali, aby 40 procent těchto prostředků bylo využito na propagaci názorů opozice," uvedl pro Českou televizi předseda ČSSD Bohuslav Sobotka.
Nepůjde o propagaci, ale informační kampaň
Tuto jeho úvahu ale šéf resortu razantně odmítl. „Pan Sobotka asi nepostřehl, že na prezentaci názorů žádné prostředky nevydáváme a vydávat nebudeme. Zvažujeme rozsah a provedení informační kampaně pro občany po schválení reforem. To je jaksi něco jiného, že," vyjádřil se Drábek pro ParlamentníListy.cz poněkud sarkasticky k požadavku šéfa nejsilnější parlamentní strany.
S využitím PR agentury nemá problém ani Drábkův kolega Petr Gazdík (TOP 09). "Pokud jde o komunikaci, jakoukoliv problematiku vždycky dokáže lépe komunikovat někdo, kdo od toho problému má trochu odstup, takže využití specializované agentury bych nezavrhoval. Podívejte se, jak se osvědčilo lékařům v případě akce 'Děkujeme, odcházíme'," doplnil ParlamentnímListům.cz šéf poslaneckého klubu TOP 09 a Starostové.
Vedoucí kampaně Děkujeme, odcházíme upozorňuje, že než agentura zakázku přijme, musí si ji nejdříve analyzovat. „Záleží na produktu, jaký zákazník nabídne. Pokud je dobrý, tak se vždy dá něco vymyslet," nepochybuje Jaroš, že by si s tímto zadáním, i kdyby šlo o informování místo přesvědčování agentura dokázala poradit.
Na tvůrce lékařské kampaně spoléhají i statistici
Zároveň ale připomíná, že nyní už má Ewing PR takové renomé, že si může dovolit říct ne, pokud jí zakázka z nějakého důvodu nevyhovuje. Potvrzuje to i pohled na seznam zákazníků. Vedle Lékařského odborového klubu jsou jimi mimo jiné Asociace českých stavebních spořitelen, Home Credit, ale třeba i Český statistický úřad.
K věci:
- Drábek oslovil Hrabovského. Kvůli propagaci reforem
- Zdraží maso, libuje si Bárta. Musíme hubnout, jsme tlustý národ
- Máte pravdu. Ale protestujte jinak, vzkazují lidé lékařům
Foto: Hans Štembera
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník