Podle zástupců ČSZV nesplnila televizní digitalizace očekávání, neboť do českého éteru nepřivedla konkurenceschopné stanice. Pozice ČT na televizním nebi tedy zůstává stále velmi silná. Pokud by tedy veškerou reklamu vysílaly pouze komerční kanály Nova a Prima, získaly by na ni takřka monopol. 95 procentní podíl na reklamním trhu by jim zajistil možnost si diktovat cenové podmínky.
K Nově a Primě potřebujeme alternativu, žádá sdružení
Podle ČSZV není na českém trhu dostatek kanálů, které by reklamním zadavatelům výpadek reklamy na ČT nahradily. „Na českém deformovaném televizním trhu je možné zachovat alespoň omezené podmínky pro obchodní konkurenci, pouze pokud bude nadále existovat alternativa zmíněným dvěma komerčním televizím," argumentuje sdružení.
Celé stanovisko ZDE
Většina společnosti nechce koncesionářské poplatky, reklama nevadí
Z analýzy společnosti CI Consult & Research vyplývá odmítavý postoj české populace ke koncesionářským poplatkům, ale také ochota většiny obyvatel sledovat více reklamy výměnou za zrušení poplatků. 81 procent obyvatel souhlasí se zrušením televizního a rozhlasového poplatku a 56 procent obyvatel by bylo pro zrušení poplatků i za cenu navýšení objemu reklamy.
"Míra odmítání poplatků se příliš neliší v rámci pohlaví, mírně roste s přibývajícím věkem. Odmítavější postoj k poplatkům oproti běžné populaci mají příznivci ČSSD. Naopak příznivci pravicových stran ODS a TOP 09 je odmítají v menší míře. I mezi nimi ale jednoznačně převažuje souhlas se zrušením poplatků," uvádí analýza.
Čtěte také:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: qot