Václav Klaus ml.: Žáky musíme více testovat

23.06.2011 23:18 | Zprávy

Ve čtvrtek ministerstvo školství zveřejnilo výsledky státních maturit. Testy neprošlo přes 17 000 studentů. Podle předpokladů zabodovala hlavně gymnázia, především ta pražská. O smyslu státních maturit a jejich dopadu hovořil ve studiu Událostí komentářů Václav Klaus mladší, ředitel Prvního reálného obnoveného gymnáziu, jehož studenti byli ve státních maturitách nejlepší v republice, a Karel Dvořák, předseda Sdružení učňovských zařízení, který vede střední odbornou školu v Plzni.

Václav Klaus ml.: Žáky musíme více testovat

Přestože má PORG velkou výhodu už v úrovni studentů, kteří na školu přicházejí, přispěli podle jeho ředitele Václava Klause ml. k úspěchu školy i kvalitní učitelé, které si soukromá škola platí. K úrovni maturity, kterou řada odborníků sepsula, Klaus větší výhrady neměl. Vadí mu pouze přebujelá administrativa a také fakt, že se „ministerstvo snaží hodit stovky zajíců najednou".

Klausovi, který zároveň zastává post poradce ministra školství v oblasti boje proti byrokracii ve školství, se nelíbí, že státní maturity mají srovnávat všechny školy od gymnázií pod střední odborná učení, ani to, že chce stát zaštiťovat státní maturitou všechny předměty. „Stát by měl garantovat testy z matiky, češtiny a cizích jazyků, a to pouze v základní úrovni. Zbytek by si školy měly řešit samy," prohlásil ředitel nejúspěšnější české školy.

Fakt, že tolik studentů u maturity propadlo, přisuzuje Klaus příliš nízké úrovni některých škol. „Je tady snaha, aby co nejvíce lidí mělo maturitu. A potom na tu laťku, i když je nízko, spoustu lidí nedosáhlo," komentoval výsledky ředitel PORG. Snižující se úroveň českého školství dokazují i zhoršující se výsledky českých studentů v mezinárodních testech. Stejně jako ministr Dobeš si Václav Klaus myslí, že by se žáci měli průměrně testovat již na základní škole.


Srovnávání může pomoci SOU získat žáky

Podle Karla Dvořáka by testy mohly zabránit tomu, aby na obory s maturitou odcházely děti, kteří na to studijně nemají. Na čím dál méně populární učňovské obory totiž chodí stále méně žáků. Na obhajobu SOU, jejichž absolventi často státní maturitu nezvládli, Dvořák zdůraznil, že úspěch či neúspěch maturantů nejvíce ovlivňovaly studijní schopnosti jednotlivých studentů, a ne školská zařízení, ze kterých odcházejí. Proto by se u škol měla měřit spíše přidaná hodnota, kterou absolventům dají, než celkové výsledky ve srovnávacích testech.


Čtěte také
:

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: qot

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Když se to hodí, prosazují lidská práva. Když ne, tak celistvost. Profesor chce skoncovat s dvojím metrem Západu

17:20 Když se to hodí, prosazují lidská práva. Když ne, tak celistvost. Profesor chce skoncovat s dvojím metrem Západu

„Mezinárodní řád založený na pravidlech“, který bývá prezentován jako spojení mezinárodního práva a …