Radek Šmerda působil v pozici ministra dopravy jen velmi krátce, přesto ve funkci nezahálel a snažil se připravit koncepci rozvoje dopravní infrastruktury do roku 2013. Koncepci svého předchůdce Víta Bárty (VV), která vzhlížela až k roku 2025 totiž Šmerda považoval za nesmyslnou. Teď se původní plány nejspíš vrátí na stůl. Zprávu přinesl server Novinky.cz.
VV budou opět mít čtyři ministry
Aby mohl dokončit práci, chtěl Šmerda ve funkci zůstat alespoň do září tohoto roku, ale poslanci nejmenší vládní strany trvali na jeho odchodu. Chtěli mít na ministerstvu svého člověka, což se s příchodem nového ministra Dobeše podařilo. Spolu s vicepremiérkou Karolínou Peake tak Věcí veřejné opět získají čtyři ministerská křesla ve vládě.
Na otázku Práva, jestli se teď Bártova superkoncepce pod novým ministrem vrátí do hry, odpověděl Šmerda: „Je bohužel pravděpodobné, že se ta nesmyslná superkoncepce bude znovu prosazovat, stejně jako další původní Bártovy záměry, jako je výstavba dálnic soukromými investory nebo mýtné i na okreskách."
Na otázku, co bude Šmerda dělat dál, odpověděl, že uvažuje o práci pro polostátní firmu a následném odchodu do soukromé sféry.
Související:
P. Dobeš (VV): Výzvu vést ministerstvo dopravy přijímám s hlubokým respektem
Bárta představil superkoncepci. Je to antistrategie, tvrdí opozice
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp