V roce 1992 bylo vyučených 85 tisíc, předloni už jejich počet klesl na 40 tisíc. Ministerstvo chce pomocí televizní kampaně nalákat žáky na učňovské obory. "Cílem kampaně bude připomenout široké laické veřejnosti i odborné veřejnosti, že manuální práce je opravdu důležitá, protože je základem k jakémukoli technologickému řešení. Je tedy stále vysoce ceněnou hodnotou, zvlášť v souvislosti s průmyslovými řemeslnými obory vzdělávání," vysvětlil Lidovým novinám ředitel odboru inovací a investic ministerstva Marian Piecha.
Podle komentátora Jana Jandourka z Reflexu se ministerstvo snaží zbytečně. "Opravdu si státní úředníci myslí, že je někdo tak prostomyslný a dá dítě na učňák kvůli tomu, že uvidí klip v televizi? Zbytečné vyhazování peněz," konstatuje.
Ještě tak na kuchaře možná... ale tolik televizí není
Bylo by podle něj navíc zajímavé zjistit, kolik státních úředníků hodlá své děti lákat do učebních oborů, když už to chtějí kázat veřejnosti. "Troufnul bych si odhadnout, že ani jeden. Intelektuálové občas propadnou romantickému nadšení a zahoří pro manuální práci. Pak se vrátí ke svým knihám a do kanceláří a kaváren. Ani oni sami, ani jejich děti nezavadí o vrtačku a soustruh ani náhodou," podotýká Jandourek.
"Ještě tak na kuchaře by kluka možná dali, když je dnes tolik slavných kuchařů v televizi. Jen je potřeba to předem zvážit. Tolik televizí u nás zase nemáme, aby proslavily všechny kuchaře."
Čtěte:
Pojďte na učňák, bude ministerstvo lákat v televizi
Scio jde proti Dobešovi: Učňovské obory jsou už mrtvé
Foto: Hans Štembera
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par