Celková oprava dálnice D1 se protáhne na deset let

11.07.2011 15:27 | Zprávy

Opravy dálnice D1 způsobí velká omezení v dopravě. V místech rekonstrukce se bude jezdit po jedné straně a v každém směru jenom jedním pruhem. Práce na 160 kilometrech dálnice mají trvat zhruba deset let. Budou prováděny na úsecích od sjezdu ke sjezdu.

Celková oprava dálnice D1 se protáhne na deset let

Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic Jiřího Švorce to bude akce, jakou Česká republika ještě nezažila. Někteří odborníci se obávají celkového kolapsu na D1. Se situací by měla pomoci dopravní policie, ta ale zatím čeká na dokumentaci od Ředitelství silnic a dálnic.

Opravy D1 začnou už příští rok

„O plánované rekonstrukci dálnice D1 samozřejmě víme. O opatřeních budeme jednat jak s ministerstvem dopravy, tak se správcem komunikace, kterým je v tomto případě Ředitelství silnic a dálnic," řekl serveru iDnes.cz mluvčí policejního prezidia Jaroslav Ibehej.

Premiér Petr Nečas (ODS) prohlásil, že opravy určitě začnou příští rok. Zatím se ještě jedná o to, kde uvolnit peníze na stavbu. „Problémy se zatím neočekávají, stavět se bude na tom úseku, kde to bude možné a na který se seženou peníze," řekl Nečas deníku MF Dnes.

Práce se částečně zaplatí z evropských dotací

Na opravy by mohly být použity peníze z evropských dotací, kterými se měla zaplatit stavba dálnice D8. Jedná se o 8,1 miliardy korun a musí se vyčerpat do roku 2015.

„Dostavba D8 se už dostala mimo kontrolu státu. Nejpozději v polovině roku 2012 si budeme muset říct, co s evropskými dotacemi. A pokud se D8 nezačne stavět, budeme muset najít náhradní řešení," prohlásil mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.

V některých úsecích budou muset řidiči sjet z dálnice a použít objížďku. Jedná se zejména o mosty, kde se bude muset zavřít celý úsek. Dopravci kvůli tomu odkloní své trasy na Moravu přes Hradec Králové.

Dopravci hledají vhodné objížďky

„Důležitější než případné zvýšení nákladů je pro nás prodloužení dojezdových časů. Například v automobilkách mají zásoby jen na dvacet minut výroby, kdyby se tedy naše dodávky zpozdily, hrozilo by zastavení výroby a tím pádem obrovské penále pro dopravce," upozorňuje mluvčí sdružení automobilových přepravců ČESMAD Martin Felix na serveru iDnes.cz.

Dálnice D1 dostane nový povrch a modernizovaný systém odvodnění a bezpečnostní prvky jako nová svodidla a bezpečnější sjezdy. Vozovka se ale nerozšíří na tři pruhy v každém směru, to zatím není možné.

Související:

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vfe

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Putin ví, kde udeřit.“ Mrazivé varování z Německa

14:50 „Putin ví, kde udeřit.“ Mrazivé varování z Německa

Německý ministr obrany Boris Pistorius varuje před nebezpečím hybridní války vedené Ruskem proti Něm…