Ministr dopravy Dobeš: Dálniční známky by mohly zdražit i o 300 korun

28.07.2011 13:16 | Zprávy

Od příštího roku by měli řidiči na tuzemských dálnicích zaplatit za nákup povinných známek až o několik stovek víc. Podražit by mohlo i mýtné. Vyplývá z plánu ministerstva dopravy. Šéf resortu Pavel Dobeš (VV) ale zatím neví, o kolik kupóny budou dražší. Pro Český rozhlas řekl, že by měly být dražší minimálně o sto korun, možná i o tři sta.

Ministr dopravy Dobeš: Dálniční známky by mohly zdražit i o 300 korun

Navýšené příjmy z dálničních známek by měly alespoň částečně vykrýt díry, které zejí v rozpočtu resortu dopravy. Ty peníze by se podle ministra Dobeše použily v první řadě na opravy, údržbu a stavbu dopravní infrastruktury.

„Zákon nám umožňuje zvýšit cenu dálničních kupónů pro majitele osobních vozů ze současných 1200 korun na maximálně 1500. My v tuto chvíli zpracováváme analýzu, co by znamenalo zvýšení o sto, dvě stě, případně o tři sta korun," uvedl pro Radiožurnál Dobeš s tím, že sám se přiklání spíše k razantnějšímu zdražení.

Dopravě budou totiž nejspíš příští rok chybět minimálně deset miliard korun. A to kvůli škrtům ministra financí v rozpočtu. „Pokud by diskuze o rozpočtu současným směrem, tak bychom se přikláněli k vyšší sazbě," podotkl Dobeš. Peníze by podle něj šly do Fondu dopravní infrastruktury.

"Je to také otázka toho, do jaké  míry ten stav silnic je. Musíme totiž zajisit, aby údržba komunikací byla zajištěna, takže to je nezbytnost," řekl dále ministr.

Sazba mýtného by se mohla zvednout o čtvrtinu

Celkem by se tak podle Dobeše na dálničních známkách vybralo o 700 milionů korun víc, zdražení mýta by přineslo až dvě miliardy. Rozhlas upozornil na to, že sazba mýtného by proto měla jít nahoru o čtvrtinu.

Zástupce českého Autoklubu Václav Špička ovšem rozhlasu řekl, že autodopravci se zdražením dálničních známek a mýtného jistě souhlasit nebudou. On sám je také proti. V Radiožurnálu zdůraznil, že stát by měl hledat jiné cesty, jak získat prostředky na opravu komunikací.

„Další zdražení je jednoznačná provokace, protože naše dálnice i ostatní silnice patří k nejhorším v Evropské unii a přitom platíme daleko víc než jinde. Například dvojnásobek toho, kolik platí motoristé ve Švýcarsku a přitom tam jsou lidé majetnější, jak u nás," uvedl Špička.

"Přitom se dál staví předražené dálnice a stát se spokojí se zlomkem toho, co vydělávají billboardy," dodal.

Ministr je ale přesvedčen o tm, že v tuto chvíli "musíme zapracovat na tom, aby výstavba mohla být udělána za menší finanční prostředky."

Čtěte také:

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: olb

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Sliby chyby. Unijní miliardy po povodních nedorazí. A takto to vypadá s pomocí vlády

20:17 Sliby chyby. Unijní miliardy po povodních nedorazí. A takto to vypadá s pomocí vlády

REPORTÁŽ „Chtělo by to změnu legislativy, ať stát může pomáhat postiženým městům a obcím rychleji ne…