Dušek se obává masakru na železnici. Dráhy prý neřeší opravy kolejí

31.07.2011 12:41 | Zprávy

Po tuzemské železnici není radno cestovat. Prasklé koleje byly dříve mimořádnou událostí, ale dnes se prý tato závada změnila v přerušení celistvosti koleje, což se bere jako běžná závada a nikdo to moc neřeší. V podstatě se čeká na masakr jako z hororu, až pak se možná něco změní k lepšímu. Odborář Jaromír Dušek, přestože ho vedení Českých drah chce zažalovat, se drsného slovníku nevzdává. Podle železničních šéfů naopak všechno záměrně překrucuje a škodí.

Dušek se obává masakru na železnici. Dráhy prý neřeší opravy kolejí

„Na železnici má odbornost úroveň homeopatika, protože kdejaký blbec se prohlásí za odborníka. Pár manažerům vytvoříme koryta, abychom ukázali, jak se staráme o cestující, a jiných deset neumělců dělá naopak vše proto, aby cestující naštvalo. Ruší přípoje, ruší tratě, vylidňují stanice. Tam už nejsou ani pokladní, ani informace, ani otevřené toalety," popisuje pro ParlamentníListy.cz údajný současný stav českých železnic předseda Svazu odborářů služeb a dopravy Jaromír Dušek. Kvůli vlastní prostořekosti se stává, ač zaměstnanec Českých drah, pro šéfy železničních společností veřejným nepřítelem číslo jedna. Vyhrožují mu policií.

Zveřejňuje šéfovské platy

„Pan Dušek rozhodně není osoba, která by české železnici prospívala. Využívá ji jako prostředek k vlastnímu mediálnímu zviditelnění a neváhá při tom používat zavádějící a smyšlené informace," reagoval dříve ředitel Českých drah Petr Žaluda. Předák Dušek je noční můrou železničářských šéfů. Když zveřejnil čtvrtmilionový měsíční plat ombudsmana Českých drah Petra Fejka a média to patřičně rozmázla, Fejk následně skončil.

Počátkem minulého měsíce dal nicméně Dušek ParlamentnímListům.cz k lepšímu i plat šéfa Českých drah Petra Žaludy. Ten si prý pomocí účetních machinací přijde až na dva miliony korun měsíčně. „Navenek pan generální tvrdí, že má jenom půl milionu a že si snížili mzdy někde o 15, někde o 20 procent v managementu. My máme údaje o tom, kolik chodí soukromé firmě Kodap a kolik je přeposíláno na soukromé účty a my jsme přesvědčeni, že je to dále okolo dvou milionů," řekl tehdy Dušek našemu webu.

Související:


„Jsou to absolutní lži," reagoval pro Lidovky.cz na Duškova slova tiskový Českých drah Radek Joklík s tím, že na něj dráhy podají žalobu. S libereckou firmou Kodap podle Joklíka dráhy spolupracují v rámci personálního poradenství a firma také zpracovává pro dráhy účetnictví mezd některých zaměstnanců. Na účet ředitele Žaludy však skrze ni žádné peníze neprochází. „Za čtrnáct dnů předloží právní zástupci managementu Českých drah návrh řešení. Bližší informace budu mít až potom," sdělil k tomu ParlamentnímListům.cz Joklík.

Železničářský rozpočet

„Takový sviňárny dřív neexistovaly. Ty přišly až za bankéřů a jejich knížecího chování. Byli zvyklí se pakovat v bankách, teď berou ze státního. Tahle parta kolem Žaludy tuneluje firmu. Posílají miliony přes libereckou společnost Kodap na vlastní účty. A provoz se ruší na tratích, kde chybí statisíce. Ví hejtmané, že neplatí na vláčky, ale královské odměny manažerů," přisoluje Dušek.

Kladný hospodářský výsledek Českých drah za minulý rok, kdy podnik vykázal zisk devět milionů korun, není podle Duška zásluhou managementu. „Tečou tam miliardy z hejtmanství, ze státního rozpočtu, z jízdného a přesto pořád ruší nějaké trasy. K vykázání devítimilionového zisku stačí málo. Dvě, tři faktury dostatečně bonitní lze pozdržet z předchozího roku a přesunout jejich splatnost na ten příští. A hop, kladný výsledek je na světě. Pak kvůli devíti milionům zisku si manažeři vyplatí na odměnách třicet milionů korun a jede se dál," dodává odborář Jaromír Dušek.

„Pan Dušek se vyjadřuje vlastně stále stejně bez ohledu na vedení společnosti, hospodářské a jiné výsledky, bez ohledu na modernizaci vozidlového parku a další aktivity a změny ve společnosti. Tyto skutečnosti si může každý dohledat rešerší mediálních výstupů od nástupu pana Duška do čela odborů v polovině devadesátých let. Ty budou jen ilustrovat, že pan Dušek kritizuje z principu vše, co se na železnici děje, ať je to, co je to," vyjádřil se k Duškově kritice pro ParlamentníListy.cz mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Prasklá kolej, obyčejná porucha?

"Provizní toky a vysávání peněz ze státní kasy nastrčenými figurkami kmotrů na železnici už ohrožují životy. Dřív byla prasklá kolej mimořádnou událostí. Kolej byla vyloučena z dopravy a nesmělo se po ní jezdit. Když nebylo zbytí, tak před místem závady vlak zpomalil a jel desítkou. Dnes to vyřešili tak, že tomu říkáme přerušení celistvosti koleje, tedy PCK, z mimořádné události se stala obyčejná porucha a po takových kolejích se sviští stovkou. Fištróni," vysvětluje Dušek s tím, že se asi čeká na "další obrovské železniční neštěstí, kde budou stovky mrtvol, než se s tím začne něco dělat".

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) jeho tvrzení zásadně odmítá s tím, že cestovní tratě, které spadají pod její správu, jsou bezpečné. Ohledně PCK dává delší vysvětlení. „Lom kolejnice je mimořádnou událostí pouze v případě, že dojde k ohrožení bezpečnosti železničního provozu. Převážná většina lomů kolejnice se zjistí správnou funkcí zabezpečovacího zařízení. Přes tyto lomy nejezdí drážní vozidla a naši zaměstnanci musí lom ihned opravit. Až poté je umožněno postavit vlakovou cestu a povolit jízdu vozidla po dané koleji. Pro vysvětlení pojmů uvádíme, že lom koleje je termín, kterým se označuje přerušení kolejnice v celém profilu. Porušení celistvosti koleje je širší pojem, který zahrnuje například i prasklinu v kolejnici nebo výlom části kolejnice," odvětil ParlamentnímListům.cz tiskový SŽDC Tomáš Drvota.

Čtěte také:


Bonmoty o železničářích

Už koncem června se na ministerstvu dopravy odehrálo personální zemětřesení. Dohodu o ukončení pracovního poměru tehdy podepsal ombudsman Českých drah Petr Fejk. Ve funkci skončil i předseda představenstva ČD Cargo Jiří Vodička a kvůli nedávné nehodě nákladního vlaku u Vyškova bylo odvoláno i několik lidí ze Správy železniční dopravní cesty. Následně skončil i samotný ministr dopravy Radek Šmerda. Odborářský předák Jaromír Dušek se nicméně hlava nehlava pouští i do těchto dnes už bývalých funkcionářů.

„Regionální vlaky se jmenují City Elefant, něco jako městské slůně. Fejk se jako bývalý šéf Zoologické zahrady v Praze o slony starat uměl, tak proto ho přijali na dráhu," vtipkuje poprvé. „Vodička byl kdysi na svatbě Víta Bárty. A zatímco průměrní svatebčané si ze svatby odnášejí opici, koláčky či kus dortu, Vodička si odnesl trafiku za půl milionu a úkol, jak nasměrovat peněžní toky k ABL, což beze zbytku splnil. Přitom tam vzal řadu kamarádů."

"Mezi zaměstnanci Carga se šíří vtip, jaký je rozdíl mezi Yettim a obchodním ředitelem Procházkou. Takový, že na rozdíl od Procházky byl už Yetti párkrát spatřen," vtipkuje dále.

A nakonec si šťouchne i do exministra dopravy Víta Bárty: „Pan Bárta si resort dopravy nastudoval za pár týdnů, čímž se vyrovná víkendovým právníkům z Plzně. Zastavil stavby a lhal národu, že šetří peníze. Každý vůl, co postaví alespoň ptačí budku, ví, že zastaví-li se jakákoliv stavba, prodraží jí to."

Předseda Svazu odborářů služeb a dopravy Jaromír Dušek, jenž je mimochodem už zhruba čtyřicet let zaměstnancem Českých drah a jako systémový specialista pobírá plat 26 tisíc hrubého, má pusu stále prořízlou. Před dvěma lety v rozhovoru pro Lidové noviny prohlásil, že České dráhy ovládá spiknutí homosexuálů. Za své výroky se odmítl omluvit.

Související: Odborář Dušek: Dráhy jsou plné homosexuálů. Bojím se tam ohnout

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jan Rychetský

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

15:55 Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do…