Bulvár se projel vlakem. Srovnal Jančuru a ČD

24.09.2011 14:16 | Zprávy

V pátek poprvé vyjel z pražského hlavního nádraží vlak, který možná nadobro změní chápání železniční dopravy v Čechách. RegioJet majitele společnosti Student Agency Radima Jančury představuje po dvaceti letech vůbec první konkurencí, kterou České dráhy dostaly. A už nyní je jasné, že státní podnik bude muset úroveň svých služeb radikálně zvýšit, nebo ho Jančurova společnost naprosto zruinuje.

Bulvár se projel vlakem. Srovnal Jančuru a ČD
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlaky Českých drah

Lístek z Prahy do Pardubic stál redaktorku Blesku, která se zúčastnila historicky první cesty RegioJetu, 130 Kč. Zpáteční s Českými drahami pak o pět korun víc. Jak přitom popisuje, komfort poskytovaný v RegioJetu stál o několik tříd výš než ten v Českých drahách.

Jen růžová to může být

Zapomeňte na počmárané koženkové sedačky, zapáchající záchodky a nepříjemné průvodčí v zašlých modrých uniformách. Sedačky v RegioJetu mají opěrky na ruce a každému cestujícímu poskytují dostatek místa. Do každého kupé se jich vejde jen šest místo osmi. Toalety v těchto vlacích jsou prostorné a voní. A jak Jančura slibuje, brzy na nich bude hrát i hudba.

V RegioJetu vám lístky zkontroluje pohledná mladá stevardka v růžové uniformě. Proč růžové? „Vlaková nádraží jsou hrozně pochmurná. Řekli jsme si, že je potřeba to prostředí nějak rozsvítit," vysvětluje majitel společnosti Jančura.

O poznání levnější Capucinno

Stevardky v jeho vlacích vám zdarma nabídnou denní tisk či teplý nápoj, podobně, jako to funguje ve žlutých autobusech Student Agency. Za obyčejné Capucinno přitom u Českých drah zaplatíte 58 Kč. Stejně tolik zaplatíte i za půllitr piva. Jeho cena v RegioJetu? Pouhých 20 Kč.

Věc, kterou redaktorka Českým drahám nakonec pochválila? Přesnost. „Za hodinku a čtvrt jsme opět nastupovali na nádraží v Praze. Ano, České dráhy vás do cíle dovezou taky, jen je to o poznání horší zážitek," uzavírá.

Čtěte také:

Vláda dá zřejmě 300 milionů na vlaky. Snížila o půl miliardy 

Konkurence přinese na železnici kvalitu, dává si naději svaz cestujících 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: qot

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Knedlík“ vydá další pohádky? Po nadávkách Ficovi přišlo i něco jiného

8:40 „Knedlík“ vydá další pohádky? Po nadávkách Ficovi přišlo i něco jiného

Premiér Robert Fico se vypravil do Moskvy. Podle svých slov v reakci na to, jaký postoj zastává prez…