Povolení na D8 se zpozdí o další měsíc, úředníci se bojí ekologů

30.09.2011 11:52 | Zprávy

Dostavbu asi 16,4 kilometru dálnice za zhruba 12 miliard korun poslední dobou komplikují nejvíc právě administrativní průtahy, navíc násobené soudními spory mezi státem a ekologickými organizacemi.

Povolení na D8 se zpozdí o další měsíc, úředníci se bojí ekologů

O další měsíc se zřejmě zpozdí stavební povolení na dostavbu dálnice D8 z Lovosic do Řehlovic. Původně mělo být vydáno na konci srpna, ale úředníci už podruhé lhůtu posunuli. Bojí se totiž možného odvolání ekologů, a tak ještě chtějí doplnit další dokumenty od teplického a ústeckého magistrátu. Aktuální termín je konec října, řekl ČTK vedoucí lovosického stavebního úřadu Petr Soldon.

Problém na magistrátu v Ústí a v Teplicích

Lhůta se posouvá už podruhé a státu se tím zmenšuje čas na bezproblémové vyřešení možných odvolání. Do poloviny roku 2012 chce mít kvůli evropským dotacím jasno, kdy bude D8 dostavěná, takže když se odečtou zákonné lhůty, zbude na odvolání už jen sedm měsíců.

Úředníci už nechtějí dát odvolání šanci a raději vydání dokumentu odkládají. "Měli jsme neúplné stanovisko ohledně ochranného pásma lesa, ale nebylo tam vyjádření ohledně jiných složek životního prostředí," řekl ČTK Soldon. Lovosický stavební úřad si proto dokumenty vyžádal, při všech úředních lhůtách to ale znamená, že se povolení zase skoro o měsíc protáhne.

Soldon nechce konkrétní viníky jmenovat, podle informací ČTK ale vznikl problém na teplickém a ústeckém magistrátu. "Spolupráce s ostatními úřady je pořád spíš dobrá. Při tom rozsahu se dá jedna malá věc přehlédnout," řekl Soldon. "Aktuální stav je konec října, doufejme, že pak už ekologové nebudou nic namítat," dodal.

Dostavbu asi 16,4 kilometru dálnice za zhruba 12 miliard korun poslední dobou komplikují nejvíc právě administrativní průtahy, navíc násobené soudními spory mezi státem a ekologickými organizacemi. Těch se stále vede okolo 15. Hlavní balík stavebních povolení, o nichž nyní stavební úřad znovu rozhoduje, zahrnuje kompletní šestikilometrový úsek od křižovatky Řehlovice k tunelu Radejčín.

Deset tisíc aut denně

Soudní tahanice komplikují i otevření tříkilometrového úseku z Lovosic k Bílince; hotový měl být už koncem letošního roku, v polovině září už ale ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) hovořil se starosty o roce 2012.

D8 by měla spojit Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem. O její trasu přes České středohoří se ale vedou už od 90. let spory, v nichž v minulosti daly soudy několikrát zapravdu aktivistům. Mezitím automobilová doprava do severní poloviny Německa zhoustla natolik, že po obou objízdných trasách přes Ústí nad Labem a Teplice jezdí přes 10.000 aut denně. Obyvatelé obcí, jimiž náhradní trasy prochází, proto většinou nemohou ekologům přijít na jméno.

Související:

Dálnice D8 bude do roku 2015, slíbil Dobeš v Ústí

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

Ing. Petr Liška byl položen dotaz

Co myslíte tím tlakem pražských úřadů?

Píšete zde taky, že jste otevřený kritice, tak schválně, jsem zvědavý, co mi odpovíte. Netvrdím, že tato vláda, za kterou kopete dělá úplně vše špatně, ale kdyby si vedla dobře, jak vysvětlíte, že se většině lidí napříč regiony vede hůř a hůř, že se pro většinu z nás životní podmínky stále zhoršují?...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pomoc po povodních: Prezident Pavel nesl krabici. „Proč radši neposlal hradní stráž?“ ptá se generál

17:57 Pomoc po povodních: Prezident Pavel nesl krabici. „Proč radši neposlal hradní stráž?“ ptá se generál

Proč tentokrát při povodních masivněji nepomáhá armáda? A je správné, aby prezident osobně pomáhal v…