Nesnadný úkol čeká Českou televizi, pokud chce dostát dřívějším prohlášením svého nového generálního ředitele Petra Dvořáka stát se důstojným soupeřem dvěma největším soukromým televizím na poli zpravodajství. Po měsíci ve funkci evidentně ještě nový šéf veřejnoprávního média nedal povel ke zteči na konkurenty.
Ještě jako kandidát na místo v čele ČT se Dvořák nechal slyšet, že není spokojen s úrovní veřejnoprávního zpravodajství. „Nevytváří alternativu komečním stanicím, ale slepě je kopíruje. Místo aby vysílalo události, které jsou důležité, snaží se stejně jako komerční televize hledat spíše atraktivní a zábavná témata," kritizoval Dvořák podobu zpravodajství v on-line rozhovoru pro iHNed.cz.
Události by měly mít podle šéfa ČT ambici oslovit maximum diváků
Ani ve veřejnoprávním médiu nehodlal rezignovat na sledovanost, která je ukazatelem úspěšnosti komerčních televizí. „Jako konkrétní příklad pořadu, kde sledovanost má svůj smysl, bych uvedl zpravodajské Události, kde by ČT měla mít ambici oslovit maximální množství svých diváků. To by ale musela změnit i formu tohoto pořadu," upozorňoval bývalý ředitel TV Nova.
I když půjde pochopitelně o běh na dlouhou trať, tak možná až překvapilo, že Dvořákův první měsíc ve funkci se nesl ve znamení zajetých kolejí sledovanosti zpravodajství. S obrovským náskokem kraluje TV Nova, jejíž Televizní noviny vidělo v posledních sedmi kalendářních dnech v průměru 2 miliony 187 tisíc diváků. Zprávy TV Prima jich v průměru přitáhly 1,066 milionu a na Události se na ČT1 a ČT24 dívalo dohromady v průměru 819 tisíc diváků.
Na úvod týdne atakovaly Televizní noviny hranici dvou a půl milionu diváků
Z dat ATO - Mediaresearch, která pro ParlamentníListy.cz zpracovala MÉDEA, a.s. ve spolupráci s MÉDEA RESEARCH, k.s. vyplývá, že na Televizní noviny se ve všední den standardně dívá kolem dvou a čtvrt milionu lidí. Nižší dosažený průměr je ovlivněn dny kolem státního svátku, kdy se ve dnech 27. až 29. října dívalo v průměru jen kolem dvou milionu lidí. Největší zájem byl o Televizní noviny v pondělí 31. října, kdy se dívalo 2,44 milionu a podíl na sledovanosti dosáhl 60,7 procenta.
Sváteční čas způsobil pokles sledovanosti také Zprávám TV Prima, když se výjimečně dostal pod milion diváků 28. října (992 tisíc) a ještě více o den později (960 tisíc). Nejvíce zájemců si naopak tuzemská soukromá dvojka našla v neděli 30. října, kdy k obrazovkám přilákala 1,298 milionu diváků při podílu na sledovanosti téměř 35 procent.
Přímý souboj s Primou ČT zatím prohrává
Veřejnoprávní televize vysílá své Události souběžně na ČT1 a ČT24 v přímé konfrontaci se Zprávami TV Prima, z níž zatím vychází jako poražená. Ve svátečních dnech se při nich u obou programů našlo dohromady kolem tři čtvrtě milionu diváků, úplně nejmenší počet (660 tisíc) se na ně díval ve čtvrtek 27. října.
Zcela výjimečně se Událostem povedlo přehoupnout přes milionovou hranici (1,053 milionu diváků) v neděli 30. října, což bylo podobně jako u TV Prima vyvoláno větším „hladem" diváků po informacích na závěr prodlouženého víkendu. Podílem na sledovanosti se tento rekordní den přehouply Události přes 27 procent.
K věci:
Rekordní sledovanost zpravodajství ČT. Když bude exšéf Novy ředitelem
Události ČT, tak hluboko jste klesly. Až na polovinu
Propad sledovanosti Událostí musíme řešit, tvrdí nový šéf zpravodajství ČT
Foto: ceskatelevize.cz
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jih