Rozhlas k opravě na D1: Kamiony se budou přesouvat na železnici

11.11.2011 9:49 | Zprávy

Na dálnici D1 bude pro příštích deset let těsno, neboť ministerstvo dopravy zde plánuje rozsáhlé opravy. Každý rok na třech až pěti místech bude uzavřený nejdřív jeden a potom i druhý pás a jezdit se bude vždy v tom druhém. Informuje o tom Český rozhlas, který upozornil, že jednou z nejvíce postižených obcí bude Velký Beranov na Vysočině, neboť auta se tady budou snažit objíždět.

Rozhlas k opravě na D1: Kamiony se budou přesouvat na železnici
Foto: Hans Štembera
Popisek: Doprava - ilustrační foto

Velký Beranov na Vysočině leží jak na dálničním přivaděči a zároveň na objízdné silnici číslo 602. Dotknou se ho podle rozhlasu jak opravy části dálnice směrem na Prahu, tak i na Brno.

Stát chce podle informací ministerstva dopravy část tranzitní kamionové dopravy z Německa dále směrem na Slovensko přesunout na železnici.

Motivací jsou pro ministerstvo dopravy právě očekávané komplikace při opravě D1, kdy bude postupně přestavěna většiny dálnice D1 od Mirošovic až po Kývalku. „Železniční dopravce ČD Cargo proto očekává, že bude posilovat vlaky, které mezi Německem a Brnem začaly vozit kamionové návěsy bez tahačů," uvedl v této souvislosti předseda představenstva ČD Cargo Gustav Slamečka.

„K tomu pilotnímu projektu, který máme dneska mezi Roztockem a Brnem dva vlaky týdně, tak na jaře by měly přibýt další dva a v průběhu léta bychom se rádi dostali na nějakých šest vlaků týdně, šest párů vlaků týdně a v terminálu v Ostravě, který by měl být vysloveně pro tento účel, tak tam plánujeme, že by ta kapacita měla být nejméně dvoj- až trojnásobná oproti Brnu" dodal k tomu Slamečka.

„Ministerstvo ale přesto chce i za této situace udržet kamiony na dálnici a nepouštět je na objížďky," zmínil k tématu šéf odboru strategie ministerstva Luděk Sosna s tím, že v různých úsecích bude důležitá koordinace s dopravní policií.

Budou tři terminály

Podle Sosny by pro účel překladu kamionů na vlaky měly vzniknout terminály v Ústí nad Labem, na Plzeňsku a v Břeclavi.

„Protože železniční doprava, pokud má být smysluplná, tak je to přeprava nákladů na delší relace. A my nemůžeme pouze vzít kamiony, naložit je v Praze na vlak a v Brně je zase vyložit, ale pokud jsou to ty tranzitní relace, protože tu máme řadu bulharských, maďarských, srbských slovenských kamionů, tak by bylo dobré jim vypomoci a vlastně umožnit věší část kilometrů přepravených po České republice realizovat na železniční síti," uzavřel Sosna.

Ministerstvo dopravy plánuje, že oprava na D1 bude trvat až deset let a bude rozdělena do 25 úseků. Každý z nich se bude opravovat po částech. Vždy tak bude uzavřena půlka dálnice.

O problémech spojených s modernizací dálnice D1 se bude na Radiožurnálu mluvit ve Speciálu Martina Veselovského, který začne po 17. hodině.

Čtěte také:

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: olb

Mgr. Ondřej Krutílek byl položen dotaz

Auta

Dobrý den, četl jsem o té vaší aktivitě, jak chcete zachránit automobilový průmysl. Upřímně, myslíte, že EU ustoupí od toho nesmyslného zákazu aut se spalovacími motory? Myslíte, že je ČR na tento zákaz připravena? A chápete obavy obyčejných lidí, že prostě na elektroauta mít nebudou? Když už chce E...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

15:55 Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do…