Dnešní vydání Brněnského deníku Rovnost se v titulním článku s názvem „Město: nádraží brzdí nová studie“ věnovalo tématu přestavby železničního uzlu Brno. Tento klíčový brněnský projekt, o jehož realizaci město dlouhodobě usiluje, je nyní zbrzděn opětovným prověřováním variant polohy nového osobního nádraží.
Investor stavby Správa železniční a dopravní cesty, s. o., zadal veřejnou zakázku na dopracování variant řešení železničního uzlu Brno. To bude podkladem pro aktualizaci studie proveditelnosti projektu. Cílem je porovnat městem prosazovanou variantu nádraží u řeky (v tzv. odsunuté poloze) a variantu s nádražím pod Petrovem (tzv. v centru), kterou podporují členové koalice Nádraží v centru.
Čelní představitel tohoto sdružení Matěj Hollan v dnešním článku k významu studie mimo jiné uvedl: “Hodnotí železniční stránku věci. Pokud potvrdí, že je odsun lepší, a pokud to bude kvalitní studie, musíme to uznat. Stále tu ale zůstává urbanismus a docházková vzdálenost. V tom se nic nemění.
„Toto vyjádření stojí za pozornost, neboť jasně ukazuje, že odpůrcům přestavby železničního uzlu Brno s nádražím u řeky, v tzv. odsunuté poloze, nejde o skutečné prověření a porovnání výhodnosti obou variant polohy nádraží, ale pouze o zdržování a využívání všech možných prostředků k obstrukci a boji proti městem podporované podobě projektu,“ řekl 1. náměstek primátora Robert Kotzian. Dodává, že „všechny v úvahu přicházející varianty byly již nejméně dvakrát důkladně prověřeny.“
Robert Kotzian
1. náměstek primátora města Brna
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS