Od začátku toho roku se Oddělení krizového řízení a protidrogové prevence Magistrátu města Kladna intenzivně zabývá tvorbou nové koncepce protidrogové politiky. Současné oblastní strategie této problematiky dnes určuje jednak celostátní směr, jež udává Rada vlády pro koordinaci protidrogové politiky, reálně jsou však ovlivňovány hlavně místní situací, která se potýká zcela logicky se specifickými podmínkami svého prostředí.
V Kladně je tímto specifikem převážně blízkost vůči hlavnímu městu Praze, která je, stejně jako každá jiná metropole, centrem koncentrace nezákonného trhu a rizikového chování týkajícího se návykových látek. S výše popsaným faktorem je spojená také historie okresu, která je spjata s výrobou a užíváním metamfetaminu, typu drogy známé spíše pod názvem pervitin. Čísla, vycházející z působení služby terénního výměnného programu v okresu Kladno, udávají výměnu zhruba 35 tis. kusů injekčního materiálu za rok použitého právě uživateli této drogy. Mladé a středně dospělé populace se týká mnohdy nepozorovaně se plížící problém zvyšující se míry konzumace konopných drog, převážně poté marihuany. V neposlední řadě je nutné poznamenat, že obyvatelů města Kladna se nevyhýbá ani problém s pohybem uživatelů nadměrného množství legální drogy, tedy alkoholu, který je patrný ze statistik urgentního příjmu Oblastní nemocnice Kladno. Ten přijímá téměř denně pacienty trpící intoxikací alkoholem.
Aktuální stav drogové problematiky byl v úvodu roku zmapován formou několika pracovních skupin, kterých se zúčastnili zástupci jak státních a samosprávních subjektů a institucí (Policie ČR, Městská policie Kladno, Zařízení sociální intervence Kladno apod.), tak nestátních organizací (Šance – resocializační institut Kladno, Linka důvěry Kladno, Člověk v tísni, o.p.s. apod.), které se danou oblastí zabývají, či se tato problematika dotýká skupiny osob, se kterou pracují. Z těchto setkání vzešlo mnoho podnětů týkající se chybějících typů služeb nepokrývajících poptávku obyvatel města Kladna či nedostatečné informační propojenosti jednotlivých subjektů mezi sebou, ale také vůči veřejnosti.
Tyto cenné informace a podněty „osob z praxe“ se stanou nyní hlavním a určujícím motivem pro nastavení nové strategie. Ta bude vedení města předložena zhruba v první třetině tohoto roku, tak, aby mohla být po potřebných korekcích a úpravách uvedena do praxe minimálně od začátku dalšího školního roku. Toto období je stěžejní pro rozjezd programů primární prevence ve školách, který je taktéž tématem, jimž se nová koncepce zabývá.
Je však nutné nezůstat pouze u teorie konceptů! A proto je cílem dalšího působení Oddělení krizového řízení a protidrogové prevence také opakovaná a trvající spolupráce s výše zmiňovanými subjekty, tak, aby byl zajištěn do budoucna její rozvoj!
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mestokladno.cz